Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Nejmladší trať metra šla ve stopě koňky. Zdobil ji i obří Kreml

  17:00aktualizováno  17:00
Před třiceti lety - 2. listopadu 1985 - se otevřel první úsek nejmladší, a dnes i nejdelší trasy pražského metra. Béčko tehdy jezdilo ze Smíchovského nádraží na Florenc (Sokolovská), měřilo 4,9 kilometru a mělo sedm stanic. Dopravní podnik připravil k jubileu zvláštní jízdy historickými soupravami.

„Vozy i čas zahájení první slavnostní jízdy budou naprosto identické jako před 30 lety. Soupravu navíc mimořádně nasadíme 2. listopadu do běžného provozu s cestujícími,“ uvedl šéf Dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.

V neděli 1. listopadu bude historická souprava nasazena na vybrané úseky metra B, které budou kopírovat jednotlivé etapy výstavby žluté linky: Smíchovské nádraží – Florenc v roce 1985; Florenc – Nové Butovice v roce 1988; Nové Butovice – Českomoravská v roce 1990; Českomoravská – Zličín v roce 1994 a Zličín – Černý Most v roce 1998.

V pondělí 2. listopadu bude historická souprava mimořádně zařazena do běžného provozu. Cestující se mohou těšit na strojvedoucí v dobových uniformách nebo speciální dobová hlášení s předrevolučními názvy stanic. Jízdní řády naleznou zájemci zde.

Zobrazit celou fotogalerii

Prohlédněte si pohodlně všechny fotografie

Autor:




Hlavní zprávy

Nejsem perfektní máma!
Nejsem perfektní máma!

Své dítě miluji, ale dávám mu opravdu to nejlepší?

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.