Soutěž s podrobným zadáním a podklady by měla být zpracovaná během letošního roku. Vyhlášena bude na podzim.
Obyvatele kromě zvýšené dopravy po otevření tunelového komplexu Blanka trápí nevhodně situované výstupy z metra, komplikace při křížení tras aut a chodců, které komplikuje ještě tramvajová a autobusová doprava.
Vítězné náměstí patří mezi jedno z největších a nejmonumentálnějších náměstí v Praze.
„Kdysi klasicky členěná plocha dnes při dopravním zatížení nefunguje ani z pohledu veřejného prostoru, ani z pohledu dopravní křižovatky. Hledáme řešení dílčích zlepšení, která bez celkového koncepčního řešení nejsou vskutku efektivní. Výhledově také dojde k dostavbě budov a dokončení obvodu Vítězného náměstí, na což by celkové řešení již mělo být připraveno,“ uvedl zástupce starosty Martin Polách, zodpovědný za dopravu a veřejný prostor.
Vize starosty Ondřeje Koláře je vytvořit prostor, kde bez kolizí budou fungovat chodci i auta. Doplněn by měl být zelení s možností vybudování předzahrádek.
„V roce 2020 to bude přesně sto let, od doby, kdy architekt Engel vyhrál urbanistickou soutěž na regulaci Dejvic a Bubenče. Bylo by příjemné dát Vítěznému náměstí novou podobu sto let od jeho pomyslného vzniku,“ uzavřel Martin Polách.