„Máme pět tisíc uživatelů a evidujeme čtyři výpůjčky kola denně,“ přibližuje Pavlína Pacáková. Ve stojanech najdou i pár koloběžek. Pomalejší stroje, se kterými se dá s trochou opatrnosti jet i po chodníku, pomáhají podle Pacákové lidem zbavit se strachu z jízdy městem.
Popularita městské cyklistiky zaujala i magistrát, který pověřil dopravní podnik přípravou výběrového řízení. Už probíhá takzvaný soutěžní dialog, který má jednáním s dodavateli nalézt vhodné řešení dané zakázky. Vítěz zajistí tisícovku kol, vybuduje stojany a vytvoří aplikaci pro platby za užívání kol.
Svůj zájem o soutěž potvrzují kromě Rekol i dva velcí hráči. Velonet, dceřiná společnost reklamního BigBoardu. Ta loni plánovala do ulic umístit tři stovky moderních kol, která by byla k vypůjčení přes mobilní aplikaci.
„Naším cílem je stále co nejrychlejší zprovoznění našeho systému sdílení jízdních kol,“ uvedla Monika Mrázková z Velonetu. A svůj zájem o soutěž už potvrzuje i JCDecaux, která provozuje pražský mobiliář.
Nová kola změní i podobu metropole, podle Pacákové zkušenosti z Evropy ukazují, že zvýšení počtu kol nakonec přiměje město více investovat do cyklistické infrastruktury.