Cestovat po Praze na kole není na mnoha místech jednoduché. Mezi ně patří například Smíchov. Ten je pro cyklisty prakticky neprůjezdný a dostat se třeba z Anděla na Kotlářku znamená, že lidé na kole se musí zařadit mezi auta na frekventované Plzeňské ulici.
Cyklisté tak nejen riskují, že je některý z nepozorných řidičů srazí, ale navíc se ještě nadýchají zplodin z výfuků aut.
Kola v tramvajiAnděl - Kotlářka - Sídliště Řepy |
"Zkušební provoz začne 1. září a cyklisté budou moci pouze do nízkopodlažních spojů, které na jednotlivých linkách jezdí," uvedl mluvčí Ropidu Filip Drápal. Některé spoje jsou o víkendech výhradně nízkopodlažní.
Lidé, kteří jezdí po Praze na kole a chtějí si usnadnit cestu tím, že se kousek svezou tramvají, se však musí připravit na to, že do některých spojů se nedostanou.
Takzvanou absolutní přednost totiž budou mít rodiče s kočárky a vozíčkáři. Jakmile tedy bude na plošině stát maminka s kočárkem, cyklista má smůlu a bude si muset počkat na další spoj.
"Zkušební rozšíření přepravy kol v tramvajích bude průběžně vyhodnocováno. Samotní cyklisté svým chováním ovlivní, zda budou kola dál smět přepravovat v nízkopodlažních tramvajích," uvedl Drápal.
Pokud se budou množit stížnosti ostatních cestujících, cyklisté budou mít smůlu a do tramvaje už s kolem nebudou moct.
"Pokud se nesetkáme s častějšími stížnostmi nebo s jinými provozními problémy, bude možné povolit přepravu trvale," uvedl Tomáš Prousek z Ropidu.
V běžných tramvajích s vysokým podvozkem budou moct cyklisté i nadále vozit svá kola pouze po 20. hodině a jenom směrem ven z centra Prahy. - čtěte Pražské tramvaje pustily dovnitř i cyklisty s koly