Svědčí o tom i nedávný průzkum agentury Incoma GfK, ve kterém nadpoloviční většina respondentů uvedla, že nákupy ráda kombinuje se stravováním nebo zábavou. Podle odborníků bude právě zábava hrát v konkurenčním boji nákupních center stále důležitější roli.
Doprovodné akce pravidelně pořádá například pražské nákupní centrum Palác Flora. To letos pro návštěvníky připravilo módní přehlídky, volbu nejkrásnější dívky, koncerty nebo výstavu modelů letadel a akce si nemůže vynachválit.
"Mají pozitivní vliv na návštěvnost našeho nákupního centra a podporují prodej. Budeme v nich pokračovat, protože věříme, že k nám přivedou další zákazníky," vysvětluje manažerka Paláce Flora Daniela Vocetková.
V závěru loňského roku se podle ní návštěvnost Paláce Flora díky předvánoční marketingové kampani, jejíž součástí byly i zábavné programy, meziročně zvýšila o 27 procent.
Těžké časy nákupních center
Pozadu nezůstalo ani pražské nákupních centrum Chodov, které na podzimní víkendy připravilo sérii přehlídek. V nákupním komplexu se postupně představí známí hudebníci, artisté, sportovci či spisovatelé a své umění předvedou také populární kuchaři.
Nákupní centrum Šestka teď zase nové zákazníky láká na dvoutýdenní přehlídku tzv. dragsterů, což jsou speciálně upravené automobily a motorky, které se předhánějí v co největším zrychlení.
"Tento adrenalinový sport pochází původem z USA, a protože se u nás teprve rozvíjí, bude mít veřejnost díky výstavě v obchodním centru Šestka vůbec první možnost se s dragstery blíže seznámit," uvedli zástupci nákupního centra.
Nákupní centra kvůli krizi prožívají těžké časy, zhruba třetina jejich návštěvníků snížila útraty. Některým obchodním komplexům loni podle údajů DTZ klesl obrat až o 30 procent. Snížila se i jejich průměrná návštěvnost.