Přestože nákupní centrum otevřelo v 11 hodin a 11 minut, již od desáté hodiny před ním čekala spousta lidí. Těsně před otevřením se tu potom vytvořila dlouhá fronta, a když se otevřely dveře, všichni uháněli dovnitř. Obchody totiž nabízely slevy a slevové kupóny nebo akce 2+1 zdarma.
Na 49 tisících metrech čtverečních najdou Pražané až sto šedesát obchodů například s oblečením, elektronikou nebo potravinami. Některé z nich ale zatím nejsou ještě pronajaté. Součástí Galerie Harfa jsou také restaurace a kavárny. V podzemí je parkoviště pro tisíc šest set automobilů.
"Kromě obchodů tu lidé najdou také fitness centrum s bazénem nebo vodní fontánu," řekl Tamir Winterstein, generální ředitel developerské skupiny Lighthouse, která centrum stavěla.
Kromě "klasických" obchodů tu ale návštěvníci najdou také kluziště. Na střeše centra bude stát Dinopark - velký zábavní park, který návštěvníky zavede do doby, kdy Zemi obývala prehistorická zvířata.
Míst pro nová centra je stále dost
Podle odborníků má Galerie Harfa šanci se mezi ostatními pražskými nákupními centry uživit. Má totiž výhodu v tom, že je hned u metra a navíc nemá ve svém okolí příliš konkurence.
"Myslím si, že má šanci uspět, v této lokalitě neměli obyvatelé možnost v podobném centru nakupovat. Největší konkurencí je vlastně centrum až na Černém Mostě," uvedl Ondřej Vlk ze společnosti Jones Lang Lasalle.
Podle Vlka je navíc v Praze stále ještě prostor, aby nová nákupní centra mohla vznikat. V Praze je totiž na tisíc obyvatel 613 metrů čtverečních nákupní plochy center. "To je méně než v celé řadě krajských měst," uvedl Vlk.