Podle dotačních pravidel smějí takováto zařízení sloužit pouze k získávání dat a informací o dopravě, nikoliv k trestání řidičů.
Zařízení, která strážníci nemohou využívat, se v "úředničině" nazývají Úsekové strategické dopravní detektory. Jejich účelem je sbírat a shromažďovat nejrůznější data o pražské dopravě, která potom mohou dopravní experti a vedení města či dopravní policie využívat. Pomáhají jim rozhodovat se o jednotlivých dopravních opatřeních.
CÍLE PROJEKTU- Zvýšení plynulosti provozu na vybraných úsecích hl. města Prahy. - Zvýšení bezpečnosti provozu na vybraných úsecích hl. města Prahy. - Snížení negativních důsledků silniční dopravy na životní prostředí hl. města Prahy. Zdroj: www.opd.cz |
Zařízení poskytují pro účely řízení dopravy a pro dopravní statistiku údaje o počtu automobilů nebo skladbě dopravního proudu.
To znamená, že systém dokáže rozlišit, zda daný úsek projel osobní, dodávkový nebo nákladní automobil či autobus. Také změří a zaznamená průměrnou rychlost, kterou řidiči úsek projíždějí.
Kamery pomohou zlepšit dopravu v Praze
"Cílem je optimalizovat provoz s využitím nové moderní řídící a informační technologie. Mezi očekávané výsledky patří zlepšení plynulosti silniční dopravy a zkvalitnění vzájemné dostupnosti jednotlivých částí Prahy, moderní technologie povedou ke zvýšení bezpečnosti silniční dopravy," píše se v dokumentech k projektu.
Na operační dopravní program, v jehož rámci se modernizuje celý dopravní systém v Praze, zatím z Evropské unie dorazilo v přepočtu necelých čtyři sta milionů korun. 45 milionů bylo použito na nákup zmíněného radarového systému. Celkem dá EU na dopravní program hlavnímu městu přibližně 557 milionů.
KDE JSOU RADARY-NERADARY1. Wilsonova, úsek: Vinohradská - sjezd u Hiltonu, směr: z centra 2. J .Želivského I, úsek: Vinohradská - Olšanská, směr: Olšanská 3. Strakonická II, úsek z Malé do Velké Chuchle, směr: z centra 4. Koněvova, úsek: Na Vápence - Hraniční, směr: z centra 5. 5. května II, úsek: Vyskočilova - Jižní spojka, směr: z centra 6. Michelská, úsek: křížení Jižní spojka – Vyskočilova, směr: do centra 7. Plzeňská, úsek: od Kukulovy do centra, směr: do centra 8. Radlická II, úsek: Puchmajerova - Butovická, směr: z centra 9. K Barrandovu, úsek: Štěpařská - Strakonická, směr: do centra 10. Strakonická I, úsek: Nádražní - Moulíkova, směr: do centra 11. Patočkova, úsek: Bělohorská - Meziškolská, směr: z centra 12. Evropská, úsek: Šárecká - Komornická, směr: z centra 13. U Uranie, úsek: Jankovcova - Komunardů, směr: z centra 14. V Holešovičkách, Liberecká, úsek: Vosmíkových – Na Truhlářce, směr: do centra 15. V Olšinách, úsek: Kubánské náměstí - Ruská, směr: z centra 16. Modřanská, úsek: nádraží Braník - Čs.exilu, směr: z centra 17. Generála Šišky, úsek: Poljanova - Čs. exilu, směr: do centra 18. Průmyslová, úsek: Teplárenská - Českobrodská, směr: z centra 19. Švehlova, úsek: Hornoměcholupská - Pražská, směr: do centra 20. Novosibřinská, úsek: hranice zástavby - Zaříčanská, směr: do centra 21. Wilsonova II, úsek: u Hlavního nádraží k Muzeu 22. Spořilovská, úsek: Spořilovská - PIT tabule, směr: do centra 23. Vinohradská, úsek: Počernická - Pod Žid. Hřbitovy, směr: do centra Zdroj: TSK |