Mimo Dopravní podnik měla být vyvedena část Správy vozidel tramvaje, konkrétně opravny tramvají a technická kontrola. Výběrové řízení připravovalo minulé vedení podniku za ředitele Martina Dvořáka. Vyhlášeno bylo v listopadu 2008.
V říjnu 2011 dozorčí rada podniku souhlasila s tím, aby opravny na devět let převzala společnost Škoda Transportation, která Praze dodává nové tramvaje. Hodnota outsourcingu byla tehdy odhadována na zhruba 2,48 miliardy korun, podnik měl ušetřit zhruba 80 milionů korun.
Vyvedení opraven mimo Dopravní podnik kritizovali pražští zastupitelé za TOP 09, tvrdili, že jde o privatizaci majetku Dopravního podniku. Když v listopadu 2011 vstoupila TOP 09 do vedení Prahy, byla smlouva se Škodou Transportation zamítnuta.
Dopravní podnik je největší městskou firmou, ve svém vozovém parku má zhruba tisíc tramvají. Na letošní rok dostal na provoz z rozpočtu hlavního města 10,6 miliardy korun, což je asi o 359 milionů více než v loňském roce.