Technická správa komunikací přistoupila k tomuto kroku proto, aby nedošlo ke zmaření dosud vynaložených investic, které představují téměř 20 milionů korun.
"Získání nového stavebního povolení by znamenalo znovu vše kompletně připravit, a to za daleko složitějších legislativních podmínek. Výdaje by v takovém případě byly minimálně 12 milionů korun," píše se v dokumentu, který dnes schválili radní.
Rekonstrukce se bude týkat nejen všech mostních objektů, ale i přilehlých komunikací. Rovněž bude nutné přeložit inženýrské sítě uvnitř Libeňského mostu, a to od ulice Jankovcova v Praze 7 až ke křižovatce Palmovka v Praze 8.
Kromě toho bude vybudován i takzvaný inundační most, který bude sloužit jako preventivní ochrana v souvislosti s výstavbou protipovodňových opatření, jenž se bude využívat v případě velké vody. Součástí oprav bude i rekonstrukce tramvajové trati.
Most vydrží sloužit bez opravy nejvýše pět let
Téměř dva miliony korun, které radní silničářům na prodloužení stavebního povolení přidělili, využije společnost například na aktualizaci vedení inženýrských sítí podle nového stavu, na zpracování vícetisků aktualizované dokumentace k jednotlivým řízením včetně zákresů do katastrální mapy nebo na dopracování dokumentace podle výsledků projednání a případné úpravy.
Od roku 1928, kdy byl most uveden do provozu, nebyla ani jednou opravena nosná konstrukce. Kvůli velmi špatnému stavu na něj musel být v roce 2009 zakázán vjezd vozům těžším než 7,5 tuny. Navíc tu byla snížena rychlost i pro tramvaje na 20 kilometrů v hodině, navíc se přímo na mostě nesmějí potkat protijedoucí tramvaje.
Pokud se most nezačne opravovat, hrozí, že nejpozději do pěti let bude muset být uzavřen zcela. Celkové náklady na rekonstrukci se odhadují na 1,9 miliardy korun.