„Speciální guma je připevněna na bocích kolejnice a zespodu je potom ještě další pologuma,“ popsal dopravní ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) Jan Šurovský. Podobnými opatřeními je prý možné snížit hlučnost až o deset decibelů.
V opravovaném úseku dopravce kompletně vyměnil kolejnice i jejich podloží. Původně byly na náměstí kolejnice na betonových deskách, pod nimiž byla vrstva asfaltu. Nově jsou koleje upevněny na betonové desce, následně oblity betonem a na povrchu mezi nimi bude asfaltová vrstva.
O půlku zkrácená životnost
DPP opravuje rovněž troleje a sloupy, které je drží. „Jejich životnost na Karlově náměstí je kratší než jinde, korodují tu rychleji kvůli tomu, že u nich psi či lidé častěji močí,“ řekl Šurovský.
Sloupy na náměstí vydrží maximálně 30 let, zatímco v jiných úsecích stojí bez problémů více než 60 roků.
Rekonstrukce úseku skončí 19. července. Poté začne dopravce opravovat trať od ústí Resslovy ulice na Moráň. Tato oprava skončí 9. srpna. Celkem vyjde oprava obou úseků na více než 40 milionů korun.