Trať z Masarykova nádraží na letiště by podle vedení Prahy 6 měla vést v úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem v tunelu. Podle informací ČTK by se tím stavba prodražila z celkových 22 miliard o další tři miliardy (více zde).
Petici podepsal také starosta Prahy 6 Ondřej Kolář. „S ohledem na znalost místních reálií preferují představitelé Prahy 6 realizovat úsek od stanice Praha-Dejvice do stanice Praha-Veleslavín ve variantě plně podpovrchové. Na uvolněném prostranství by pak mohl vzniknout zelený koridor,“ sdělil mluvčí Prahy 6 Martin Churavý.
Podle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) je důležitým faktorem ekonomická náročnost obou variant.
„Předmětem studie, která právě probíhá, je srovnat obě varianty. Chápeme přitom potřeby obyvatelů Prahy 6 a rádi bychom jim vyšli vstříc, ale zároveň musíme obhájit ekonomickou efektivitu stavby. V opačném případě ji nebudeme moci financovat z evropských fondů,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.
Praha 6 žádá kompenzace za metro A
V úterý Praha 6 také odsouhlasila dokumentaci, která rekapitulovala vliv dostavby metra A na životní prostředí a územní rozvoj. Zatímco na životní prostředí prodloužená linka A negativní vliv nemá, na územní rozvoj podle šesté městské části ano.
Dokument byl odsouhlasen za předpokladu, že Praze 6 vyjde hlavní město vstříc v požadovaných bodech.
„Do jednotlivých bodů patří přednostní modernizace Buštěhradské dráhy včetně odbočky na Letiště Václava Havla, vybudování parkovacího domu s kapacitou minimálně 200 míst a vybudování přestupního terminálu Dlouhá Míle,“ popsal jednotlivé body mluví Prahy 6 Martin Churavý.
Starosta Prahy 6 Ondřej Kolář zdůrazňuje, že absence parkoviště typu P+R v celé severozápadní části hlavního města Prahy velmi negativně ovlivňuje dopravní situaci.
„Je proto nanejvýš žádoucí, aby byla urychleně připravena a zprovozněna záchytná parkoviště tohoto typu,“ uzavřel starosta Kolář.