„Na konci roku jsme nakoupili čtyřicet osobních aut a osmnáct minibusů,“ uvádí ředitel pražské městské policie Eduard Šuster. Cena jednoho minibusu činila 667 tisíc korun. Auta budou strážníci využívat hlavně při bezpečnostních opatřeních v ulicích.
„Dále budou vozy k dispozici na hlídkovém útvaru, kde budou sloužit ke kontrolám taxikářů. Strážníci v nich budou mít mobilní kanceláře,“ popisuje Šuster. Podle jeho slov připravuje městská policie i další zakázky k obnově vozového parku. Chystá se třeba nákup vozů pro záchrannou kynologickou skupinu nebo pro poříční útvar.
„Obnovu vozového parku jsme potřebovali, jelikož ten prosincový nákup nových automobilů byl prvním po šesti letech,“ dodává Šuster. Na konci března pak městská policie představí novou loď, kterou budou strážníci používat k hlídkování na Vltavě.
Úspěch: přišlo víc strážníků, než odešlo
V loňském roce to bylo vůbec poprvé od roku 2010, co k městské policii nastoupilo více lidí, než od ní odešlo.
Městská policie v roce 2015: milion přestupků
|
„K dnešnímu datu máme celkem 2 287 zaměstnanců, což je vzhledem k tomu, že jsme museli propustit strážníky, kteří si nestačili dodělat maturitu, dobrý stav,“ uvedl včera ředitel pražské městské policie Eduard Šuster.
I po odchodech nematurantů je na tom podle něj městská policie lépe než v roce 2014, kdy byly její stavy s počtem 2 250 zaměstnanců historicky nejnižší.
Stále ale platí, že městská policie má oproti plánu magistrátu, který požaduje celkem dva a půl tisíce strážníků, podstav.
„Ten ale ovlivňují i další věci. Nepanuje pro nás úplně příznivá situace na trhu práce. Masivně nabírá zaměstnance policie ČR i armáda, čímž pro nás vytváří konkurenci,“ vysvětluje Šuster.
I kvůli tomu přistoupilo vedení městské policie k zvyšování platů. V loňském roce byl průměrný plat strážníka 36 500 korun hrubého.
Přibylo přestupků na silnici
Kromě toho, že za loňský rok přijala městská policie více zaměstnanců než za roky předchozí, řešili strážníci také větší počet přestupků. Nejvíce jich přibylo v oblasti dopravy, a to téměř o dvě stě tisíc. Podle ředitele Šustera je za tím hlavně větší nekázeň řidičů.
„Podepsala se na tom ale i změna způsobu měření některých pevných radarů. Ty začaly měřit i okamžitou rychlost, ne jen její průměr mezi úseky,“ říká. O další odhalené přestupky se postaraly radary nové.
Od března strážníkům přibyla ještě jedna povinnost. Začala totiž platit novelizovaná vyhláška, která zpřísňuje pravidla pro pouliční umělce, takzvané buskery.
„Zatím to strážníci řeší domluvou. Pokud vím, tak doposud padly asi tři pokuty, takže se pouliční umělce snažíme s věcí spíše seznamovat, protože ne všichni o těch nových pravidlech vědí,“ prozrazuje Šuster.
Nejčastěji se buskeři zatím proviňovali tím, že provozovali svoji činnost v době, kdy neměli.