Třetí největší čínská státní automobilka Chery se blíží k dohodě o výrobě aut ve Španělsku. Převezme totiž bývalý závod Nissanu v Barceloně v oblasti Zona Franca, který Japonci v rámci plánu globální restrukturalizace v roce 2021 opustili. Továrna v průmyslové oblasti Zona Franca sloužila Nissanu od roku 1993 a z tamních linek sjelo 3 345 000 vozů. Prvním byl terénní Patrol, posledním pick-up Navara. Nově by se tam měly vyrábět různé modely skupiny Chery.
Čínská značka Chery je blízko dohodě o zahájení výroby aut ve Španělsku |
Kromě kmenového Chery Auto tu společnost uvede také značky Omoda a Jaecoo. Pro začátek se podle slov Jochen Tütinga, výkonného ředitele Chery Europe, na starém kontinentu zaměří na německý a italský trh. V nabídce mají být elektromobily i benzinové a hybridní modely. Skupina navíc již provozuje v Raunheimu u Frankfurtu nad Mohanem vlastní designové a vývojové centrum.
Horkou novinkou je informace, že dvě prémiové evropské značky chtějí využít platformu Chery E0X, kterou Číňané během příštích dvou let použijí pro celkem 24 plug-in hybridů a 15 elektromobilů.
Jméno prémiových evropských značek zatím nebylo zveřejněno, ale jedním z vodítek může být fakt, že Chery Auto má v Číně společný podnik s koncernem Jaguar Land Rover na výrobu vozů Jaguar a Land Rover. Smlouva by měla být podepsána během návštěvy vedení společnosti Chery Auto v Evropě.
Ambiciózní čínská značka hlásí nový útok na Evropu. Přiveze i spalováky |