Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Adéla se potkala s Tondou: prodloužená trasa metra A je ve Veleslavíně

  10:07aktualizováno  10:07
Do budoucí stanice metra A Veleslavín dorazil i druhý razicí štít jménem Adéla. Jsou tak už proraženy oba tunely mezi Vypichem a Veleslavínem. Nová trasa metra spojí ve finále Dejvickou a Motol. Cesta přes čtyři nové stanice potrvá sedm minut.

19. ledna prorazil razicí štít Adéla stěnu do budoucí stanice pražského metra Veleslavín, která bude na prodloužené trase A z Dejvic do Motola. | foto: ČTK

Adéla se na Veleslavíně setkala v otevřené stavební jámě se svým kolegou, razicím strojem Tondou, který na stejné místo dorazil už na začátku prosince.

"Stalo se tak přesně čtyři měsíce od prorážky do stanice Petřiny. Jsem rád, že stavba metra pokračuje hladce a oba štíty se v rekordních časech postupně blíží svému cíli ve stanici Dejvická," řekl pražský primátor Bohuslav Svoboda.

Fotogalerie

Oba štíty urazily 1 062 metrů dlouhou cestu z Petřin shodně zhruba za dva měsíce. K vidění bylo na rozdíl od předchozích prorážek exkluzivně také protažení razicího štítu stanicí. Tonda se totiž na rande s Adélou příliš nezdržoval a vyrazil dál směrem ke stavební jámě na Evropské.

Pokud jde o traťové tunely, mají stavaři téměř z poloviny hotovo. Ražba teď bude pokračovat směrem k budoucí stanici Červený Vrch.

Výstavba nového úseku se prodraží, město hledá viníka

Zatímco práce postupují, ukazuje se, že se nový úsek metra patrně prodraží. Možná až o několik stovek milionů. V některých místech jsou totiž horší geologické podmínky. Podle primátora Bohuslava Svobody může za zdražení nedostatečný geologický průzkum (více čtěte zde).

"Narazili jsme na ně ve stanici Červený Vrch," uvedl Michal Talián, mluvčí společnosti Hochtief, která staví jednu část trasy metra. Na té druhé pracuje Metrostav, který však nechtěl sdělit podrobnosti s odkazem na Dopravní podnik. "Čekáme na kompletní zprávu, kde přesně problémy jsou a jak vysoké vícenáklady mají být," řekl Jaroslav Stůj pověřený řízením Dopravního podniku.

Metro do Motola

Magistrát teď zjišťuje, jak moc se mohou práce nakonec prodražit. "Prověřujeme změny finančních nákladů, které odsouhlasilo minulé vedení Dopravního podniku, a také ty, které jsou navržené," řekl primátor Svoboda. 

Bývalý generální ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák se ohradil, že žádných vícenákladech nic neví. "Pan primátor vychází z mylných informací, protože bývalé vedení v žádném případě vícenáklady neodsouhlasilo. Byly avizovány, ale předloženy až na kontrolním dni, kdy už podnik měl nové vedení. My jsme od začátku říkali, že není důvod další náklady akceptovat, dokud je nepotvrdí znalecké posudky," řekl Dvořák.

Pro výstavbu dalšího úseku metra jsou důležité také slíbené evropské dotace. Bez nich by město těžko zaplatilo plánovaných jednadvacet miliard. "Změny v ceně musí odpovídat a být oprávněné, aby nám následně Evropská unie proplatila slíbené peníze. Konečnou částku pak musí odsouhlasit investor, v tomto případě Dopravní podnik," dodal primátor.

Autoři: ,




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 ve Středočeském kraji

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Emauzy. Na klášter a kostel dopadly tři ničivé zápalné pumy, každá o váze 227...
Zmizelá krása Česka. Když záhuba stavebních skvostů bolí

Když v srpnu 1881 vyhořelo Národní divadlo, matka malířky Zdenky Braunerové napsala Antonínu Chittussimu: „Plakala jsem jako dítě. V Čechách bylo v té chvíli...  celý článek

V pátek ráno se na 49. kilometru dálnice D1 srazilo osobní auto s kamionem...
Havárie autobusu uzavřela dálnici D1 u Prahy, lehce se zranilo 14 lidí

Nehoda uzavřela na 49. kilometru u Prahy dálnici D1 ve směru na Brno. Srazil se tu náklaďák s autem a autobusem. Čtrnáct cestujících bylo zraněných, dva...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.