Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Aktivisté chtějí v Příbrami další železniční stanici, město na ni nemá

  10:03aktualizováno  10:03
Občanské sdružení Rakovnicko-protivínská dráha usiluje o novou železniční zastávku v Příbrami. Aktivisté upozorňují na to, že hlavně lidé ze sídliště Březové Hory musí na vlak přes celé město. V Příbrami je jen jedna stanice. Radnice však na stavbu druhé peníze nemá. Navíc jde prý o záležitost Českých drah.

Návrh nové železniční zastávky v Příbrami | foto: Vizualizace: OS Rakovnicko-protivínská dráha

Podle sdružení současná pozice starého nádraží kopíruje rozvržení města z roku 1875. "Příbram se přitom od té doby velmi rozrostla, a to hlavně v 50. letech na stranu sídliště Březové Hory," uvedl předseda sdružení Rakovnicko-protivínská dráha Ondřej Švandelík.

Sdružení na celé akci pracuje již rok. "Zpracovali jsme k tomu vlastní studii, kterou na několika místech ve městě představujeme," řekl Švandelík.

Navrhovaná železniční zastávka v Příbrami

Lidé podle něj o vybudování zastávky zájem mají. "Stanice by byla v docházkové vzdálenosti pro 10 tisíc lidí," tvrdí Švandelík.

Domnívá se, že zastávku by mělo postavit právě město. "Vycházíme ze zkušeností z okolních měst, například v Písku-Dobešicích zaplatilo zastávku město z evropských dotací," poznamenal předseda sdružení.

Město se zastávkou nepočítá

Vedení města však na vybudování zastávky nemá peníze. "Informace mám pouze z tisku, nevím, kdo za celou věcí stojí, nikdo mne ani nikoho jiného z vedení města nekontaktoval," uvedl starosta Příbrami Josef Řihák.

Podle něj město určitě nic platit nebude: "V rozpočtu se s tím nepočítá." Míní, že v současné době mají jiné starosti i České dráhy. "Opravili jsme autobusové nádraží, jednali jsme s drahami o opravě starého nádraží vedle, priority jsou tedy někde jinde," poznamenal starosta.

Podle návrhu občanského sdružení by nová zastávka měla mít nástupiště o délce zhruba 150 metrů. Měl by zde být také přístřešek pro cestující, veřejné osvětlení a kamerový systém. "Zatím počítáme s tím, že by zde stavěly hlavně regionální vlaky, ve špičce ale i rychlíky, a to především na Beroun a České Budějovice," dodal Švandelík.

Lidé mohou vidět dokumentaci k projektu na pěti místech ve městě. Mimo jiné v infocentru a Knihovně Jana Drdy, Q klubu nebo na vlakovém nádraží.





Hlavní zprávy

Volkswagen Passat 2,0 TDI DSG...
Volkswagen Passat 2,0 TDI DSG...

r.v. 2015, naj. 110 000 km, diesel
589 877 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.