Návrh nové železniční zastávky v Příbrami

Návrh nové železniční zastávky v Příbrami | foto: Vizualizace: OS Rakovnicko-protivínská dráha

Aktivisté chtějí v Příbrami další železniční stanici, město na ni nemá

  • 7
Občanské sdružení Rakovnicko-protivínská dráha usiluje o novou železniční zastávku v Příbrami. Aktivisté upozorňují na to, že hlavně lidé ze sídliště Březové Hory musí na vlak přes celé město. V Příbrami je jen jedna stanice. Radnice však na stavbu druhé peníze nemá. Navíc jde prý o záležitost Českých drah.

Podle sdružení současná pozice starého nádraží kopíruje rozvržení města z roku 1875. "Příbram se přitom od té doby velmi rozrostla, a to hlavně v 50. letech na stranu sídliště Březové Hory," uvedl předseda sdružení Rakovnicko-protivínská dráha Ondřej Švandelík.

Sdružení na celé akci pracuje již rok. "Zpracovali jsme k tomu vlastní studii, kterou na několika místech ve městě představujeme," řekl Švandelík.

Navrhovaná železniční zastávka v Příbrami

Lidé podle něj o vybudování zastávky zájem mají. "Stanice by byla v docházkové vzdálenosti pro 10 tisíc lidí," tvrdí Švandelík.

Domnívá se, že zastávku by mělo postavit právě město. "Vycházíme ze zkušeností z okolních měst, například v Písku-Dobešicích zaplatilo zastávku město z evropských dotací," poznamenal předseda sdružení.

Město se zastávkou nepočítá

Vedení města však na vybudování zastávky nemá peníze. "Informace mám pouze z tisku, nevím, kdo za celou věcí stojí, nikdo mne ani nikoho jiného z vedení města nekontaktoval," uvedl starosta Příbrami Josef Řihák.

Podle něj město určitě nic platit nebude: "V rozpočtu se s tím nepočítá." Míní, že v současné době mají jiné starosti i České dráhy. "Opravili jsme autobusové nádraží, jednali jsme s drahami o opravě starého nádraží vedle, priority jsou tedy někde jinde," poznamenal starosta.

Podle návrhu občanského sdružení by nová zastávka měla mít nástupiště o délce zhruba 150 metrů. Měl by zde být také přístřešek pro cestující, veřejné osvětlení a kamerový systém. "Zatím počítáme s tím, že by zde stavěly hlavně regionální vlaky, ve špičce ale i rychlíky, a to především na Beroun a České Budějovice," dodal Švandelík.

Lidé mohou vidět dokumentaci k projektu na pěti místech ve městě. Mimo jiné v infocentru a Knihovně Jana Drdy, Q klubu nebo na vlakovém nádraží.