Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Díky Čisté trojce je Žižkov uklizenější. Radnici pomáhají i místní

  8:10aktualizováno  8:10
Dvě stovky problémů s čistotou vyřešila za tři týdny nová služba Čistá trojka. Od dubna se totiž rozběhl pilotní projekt, který má pomáhat při udržování pořádku a čistoty. Žižkovská radnice se inspirovala ve světě, kde podobné projekty úspěšně fungují a ze strany obyvatel se těší trvalé přízni.

V terénu operuje akční hlídka Čisté trojky. | foto: Cistatrojka.czMetro.cz

Čistá trojka je v provozu už více jak měsíc, a tak každý může na webu www.cistatrojka.cz zadávat své podněty. Služba si okamžitě našla své příznivce, každý den přibývá prostřednictvím aplikace na mapě Prahy 3 zhruba deset podnětů od občanů. Vyřešeno v ten samý den nebo den následující je 90 procent nahlášených problémů.

Navíc si každý může na mapě prohlížet všechny podněty podle data nebo typu hlášení. U každého nahlášeného podnětu se také lze dozvědět, jak byla věc řešena. U vyřešených oznámení nechybí ani přiložená fotografie výsledku.

„Smyslem projektu Čistá trojka je snaha zlepšit prostředí, ve kterém žijeme. Chceme žít ve městě, které bude oázou klidu, kde budou dobře udržované plochy zeleně, parků, ulic, veřejných prostranství bez odpadků, nedopalků, psích exkrementů a přeplněných kontejnerů. Všímejme si proto dobrých příkladů, jak žít v lepším prostředí, a upozorňujme na ty špatné. Byla bych ráda, kdyby občané v této věci hráli aktivní roli, a vyzývám je tímto ke spolupráci,“ říká starostka Vladislava Hujová.

Akční hlídka

Čistá trojka však není pouhou databází problémů, ale komplexní službou. Umožňuje na problémy nejen upozornit, ale hlavně je rovnou řeší. Podle radnice by měla služba nejčastěji sloužit v případě výskytu černých skládek, vandalismu, znečištění psími exkrementy, nebo pokud se občané setkají s poškozeným městským mobiliářem.

Problémy lze hlásit dispečinku Čisté trojky nejen prostřednictvím webových stránek, ale také prostřednictvím telefonní linky 777 269 959. Dispečer je k dispozici každý pracovní den od 9 do 17 hodin.

Většinu problémů řeší přímo pracovníci Čisté trojky. Ti disponují dodávkovým vozem pro svoz odpadu, který je vybavený vysavačem psích exkrementů, tlakovým čističem, dezinfekčními prostředky a dalšími pomůckami pro úklid.

Podněty, jejichž povaha se bude vymykat z běžných kompetencí této akční hlídky, jako je třeba nefunkční pouliční osvětlení, předá dispečink odpovědné organizaci. I v tomto případě ale zajistí, aby byl hlášený problém skutečně vyřešen a oznamovatel se o tom dozvěděl.

„Funkce pracovníků operujících v terénu je vlastně dvojí: jednak budou na pokyn dispečera dokumentovat a odstraňovat nahlášené nedostatky, ale také je mají sami aktivně vyhledávat a hlásit,“ upřesňuje vedoucí oddělení správy zeleně Jana Caldrová.

Autor: Metro.cz


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.