Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autobusy musí jezdit i do malých vesnic, shodují se středočeští lídři

  17:20aktualizováno  17:20
Středočechům nejspíš nehrozí další rušení autobusových spojů, ani těch méně vytížených. Lídři na stranických kandidátkách pro blížící se krajské volby je shodně považují za důležité. Navrhují nasazovat mikrobusy i spojení středočeské dopravy s pražskou integrovanou dopravou.

Autobusové linky zůstanou zachovány i po volbách (Ilustrační snímek) | foto: Ropid

Středočeský kraj ještě za vlády hejtmana Davida Ratha zrušil dotování asi dvaceti procent autobusových spojů. Většinu v únoru, zbytek v březnu. Ty, které nezačaly hradit obce nebo dopravci, zanikly. Rath sváděl vinu na restriktivní politiku vlády.

Další škrtání spojů po krajských volbách 12. a 13. října zřejmě nehrozí. Kandidáti na hejtmana ho nechtějí.

Rušit spoje na vesnicích odmítá lídr ČSSD Josef Řihák, protože pro místní jsou podle něj často jediným spojením s nejbližším městem. "Spíše je nutné tlačit na dopravce, aby na spojích, kde jezdí málo lidí, využíval menší, a tedy i levnější autobusy či mikrobusy. V některých krajích už to funguje," říká Řihák.

Názory některých dalších kandidátů najdete ZDE

Podle jedničky kandidátky TOP 09 a STAN Heleny Langšádlové by se měly přesoutěžit celky, které budou zahrnovat jak ziskové páteřní linky, tak ty do malých obcí, které výdělečné nejsou.

"Dopravce musí mít povinnost obsluhovat i ty koncové, nelukrativní spoje. Je povinností kraje zajistit dopravní obslužnost do každé obce. A důležitá je integrace, není to totiž jen o počtu spojů, ale ty spoje musí navazovat," říká Langšádlová. Také proto vidí jako řešení, aby se středočeská doprava provozovala společně s pražskou. 

I podle kandidáta na hejtmana Raduana Nwelatiho (ODS) je úkolem kraje zajistit spoje do všech obcí, i ty málo vytížené a nelukrativní. "A to proto, že kraj má sloužit lidem," vysvětluje Nwelati.

A jak jsou na tom lídři s veřejnou dopravou, využívají ji? Řihák i Nwelati shodně říkají, že zcela minimálně, jezdí autem. Langšádlová někdy využije na cestu z Černošic do Prahy vlak, ale jak přiznává, méně, než by si přála.





 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Za pět milionů stavební povolení pro developera, sliboval zadržený muž

Policie obvinila muže z Mníšku pod Brdy za braní úplatku. Za pět milionů korun sliboval developerovi zařídit stavební povolení.   celý článek

Rostislav Polášek se snaží tým rychle doplnit o zkušené lékaře. Zatím ale...
Liberecké nemocnici chybějí kardiologové, na pomoc jezdí lékaři z Prahy

Nemocnici v Liberci chybějí kardiologové. O nemocné se sem jezdí proto starat lékaři z Prahy. I přesto ale musejí některé pacienty záchranáři převážet do...  celý článek

Nehoda popelářského auta v pražské Doupovské ulici. (26. prosince 2011)
V serpentinách na Kladensku se převrátilo popelářské auto, dva zranění

V serpentinách u obce Libušín na Kladensku sjelo popelářské auto ze silnice a převrátilo se na bok. Záchranáři na místě ošetřili dva muže.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.