Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pražská MHD napravuje chyby. Staronovou linkou i čekáním autobusů

  11:46aktualizováno  11:46
Pražskou MHD čeká několik novinek, některé opět částečně napraví kritizované změny z podzimu 2012. Vzkříšení zažije linka 149 z Dejvic na Jihozápadní Město. Dopravu v oblasti Strahova má zlepšit i garantované čekání autobusů na přípoj. Změní se také trasy některých tramvají.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto:  Petr Topič, MAFRA

Dosud na sebe čekaly autobusy jen v noci, od 31. října to bude na třech zastávkách i večer. Pokud se to osvědčí, přibudou další.

V zastávce Nad Klamovkou bude večer čekat linka 149 na každý druhý autobus linky 191 od Anděla. Ale nejvýše minutu. Cílem je zlepšit spojení na Spiritku, kam před zmíněnými změnami jezdil od metra přímý autobus.

Podrobné informace o změnách v dopravě zde

V zastávce Divoká Šárka bude zajištěn přestup z linky 119 na linku 191, tady počká maximálně dvě minuty. „Pokud cestujícím na Veleslavíně ujede spoj linky 142, nebudou muset čekat večer 20 minut, ale budou moci využít o 10 minut později spoj linky 119 a na Divoké Šárce garantovaně přestoupit na autobus 191,“ sdělil mluvčí Ropid Filip Drápal.

U stanice metra Luka bude přestup mezi linkami 179/301/352 a 142. „Na vybraných zastávkách najdou cestující vývěsky, které je budou informovat, kde a jak dlouho na sebe autobusy čekají,“ sdělil Drápal.

Trasy se změní kvůli metru i Blance

Další změny od konce října zasáhnou hlavně Prahu 6. Kvůli úbytku cestujících, ale i častým zácpám před křižovatkou Vypich se omezí počet autobusových spojů v Patočkově ulici. Obě zdejší linky 180 a 184 zůstanou zachovány, ale každý druhý spoj linky 184 pojede jen v úseku Velká Ohrada - Vypich a nebude už pokračovat na Hradčanskou.

„První část cestujících přestala autobusy v Patočkově ulici využívat po otevření metra do Motola, druhá část po otevření tunelu Blanka, který sem přivedl velké množství aut. Aktivně pracujeme na snížení zpoždění, ale řada spojů se v pracovní dny stejně směrem z Dejvic zpožďuje o 20 až 30 minut. Lidé tak logicky začali jezdit metrem ještě víc,“ uvedl ředitel Ropid Petr Tomčík.

„Když čekáte na linku 184 u metra v Motole, přijíždí extrémně zpožděná právě z Patočkovy ulice. I to je důvod, proč polovinu spojů ukončíme na Vypichu. Autobusy, které tu začnou, budu ovlivněny zdejšími dopravními problémy minimálně a pojedou na Velkou Ohradu včas,“ doplnil.

Linky v oblasti Petřin a Ruzyně

Linky 108, 168 a 264 změní trasu. Cílem je zpřehlednit jejich vedení v oblasti Ruzyně, Sídliště Na Dědině a Petřin a zlepšit spojení oblastí zejména ke zdravotnickým zařízením.

108
Nová trasa: Sídliště Na Dědině - Divoká Šárka - Drnovská - Ruzyňská škola - Petřiny - Poliklinika Petřiny - Vozovna Střešovice - Bořislavka (v úseku Bílá Hora - Drnovská je nahrazena linkou 168).

168
Nová trasa: Nové Butovice - Nemocnice Na Homolce - Vypich - Větrník - Petřiny - Sídliště Petřiny - Ruzyňská škola - Jiviny - Bílá Hora (v úseku Větrník - Poliklinika Petřiny - Vozovna Střešovice - Bořislavka je nahrazena linkou 108).

164
Původní linka 264 bude přečíslována na linku 164 a pojede v trase: Zličín - Sídliště Řepy - Bílá Hora - Vypich - Sídliště Petřiny - Petřiny - Poliklinika Petřiny.

Do ulic se vrátí staronová linka 149, která pojede z Dejvické přes Stadion Strahov, Spiritku a Jinonice do Nových Butovic. Dosud jezdily mezi Strahovem a Butovicemi vybrané prodloužené spoje linky 143, která bude zkrácena do trasy Dejvická - Stadion Strahov a budou na ní nasazeny kloubové autobusy.

„Nová samostatná linka 149 bude pro cestující praktičtější a spolehlivější. Navíc nepojede z Malovanky rovnou k Vozovně Střešovice, ale obslouží i zastávky Pod Královkou a Na Petynce, kam původní vložené spoje linky 143 nezajížděly,“ avizuje Ropid.

Úpravy čekají trasy autobusů 108, 164 a 168 - viz rámeček.

Zcela nová minibusová linka 146 pojede na trase Spojovací - Mezitraťová - Spojovací, v provozu bude pouze v pracovní dny od 5:00 do 20:00. „Linka vznikla ve spolupráci s Prahou 9 a obslouží oblast Starých Hrdlořez, kam dosud žádná veřejná doprava nejezdila,“ dodal Drápal.

Už žádné „tramvajové vláčky“ do Podbaby

Svoji trasu změní 31. října také tramvaje. V Praze 6 si prohodí konečné zastávky linky 5 a 20, v oblasti Podbaby tak pojedou pravidelněji. Pětka pojede z Vítězného náměstí do Divoké Šárky, naopak dvacítka do zastávky Nádraží Podbaba.

„Dosud tu jezdila pětka a osmička, které jely vždy těsně za sebou a posunout je od sebe nebylo možné kvůli dodržení intervalů na Letné a v centru města. Situace se teď výrazně zlepší tím, že pojede na Podbabu linka číslo 20. Tramvaje tu už nebudou jezdit ve vláčku těsně po sobě,“ vysvětlil Tomčík.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.