Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Po integraci jezdí severně od Prahy včas jen půlka autobusů, bude změna

  19:05aktualizováno  19:05
Jen něco málo přes polovinu autobusů jezdí po dubnovém zapojení Mělnicka a Neratovicka do Pražské integrované dopravy načas. Lidí, kteří si stěžují, přibývá. Organizátor dopravy - společnost Ropid - připravuje další změny.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Jiří KoťátkoMF DNES

Ropid zpočátku věřil, že většina problémů sama odezní a že si změny takzvaně sednou. Nestalo se. A tak přijdou další úpravy.

„Co se týče zpoždění, tak spolehlivost autobusů se již výrazně zlepšila, stále to ale není ideální. Jen přes šedesát procent autobusů jezdí podle jízdního řádu. V rámci Středočeského kraje proto budeme jízdní řády lehce upravovat tak, aby to autobusy stíhaly,“ říká Filip Drápal, mluvčí společnosti Ropid.

Ke zpožděním podle Drápala dochází kvůli stále pomalému odbavování cestujících a také z důvodu stavebních prací na komunikacích v Mělníku i v Neratovicích.

Nové jízdní řády by mohly být platné již od poloviny června.

Po spuštění integrovaného systému na Mělnicku si cestující nejvíce stěžovali na to, že jim pražské spoje již nejezdí až do Holešovic, ale končí v Ládví, že se nedodržují jízdní řády a že jezdí méně rychlíkových spojů.

Konečná stanice v Ládví je navíc terčem kritiky i ze strany obyvatel této městské části. Pod petici „Ládví není autobusák“ se za necelý měsíc podepsalo přes čtyři tisíce lidí.

Na co si cestující stěžují

  • Autobusy na Prahu již nekončí v Holešovicích, ale v Ládví
    Ani Ropid nikdy nevnímal konečnou v Ládví jako ideální variantu. Šlo o nejlepší možné řešení s ohledem na požadavky Prahy a Středočeského kraje. „Časově i finančně to pro kraj i Prahu vychází nejlépe. Holešovice nebyly přípustné pro hlavní město a Letňany zase pro Středočechy,“ vysvětluje mluvčí Ropidu Filip Drápal. Praha s terminálem v Holešovicích do budoucna nepočítá. Kvůli otevření tunelu Blanka zde například zmizí pruh vyhrazený pro autobusy. Konečná v Letňanech je zase nepřijatelná pro cestující z Mělnicka.
  • V Ládví chybí přístřešky
    Podle mluvčího Ropidu se na tom už pracuje, pozemky, na kterých by stály, jsou ale v majetku Prahy 8, v současnosti proto probíhají jednání s touto městskou částí.
  • Není přímý spoj z Neratovic do Prahy
    Neratovice požadují rychlý spoj do Prahy, tak jako to má Mělník. Této změně se Ropid v zásadě nebrání, s vyhodnocením ale čeká na podzim, kdy bude hodnotit obsazenost autobusů. V souvislosti se zlevněním pražské karty se očekává výrazný nárůst cestujících.

„Dotazy i kritika stále přetrvávají, jen se mění jejich obsah. Dříve padalo hodně kritiky na změnu konečné na Ládví, teď se zase lidé spíš ptají, kdy budou na Ládví zastřešené zastávky,“ popisuje Marcela Příhodová, pracovnice mělnické informační kanceláře ČSAD Střední Čechy.

Kritika cestujících se netýká jen Prahy, ale také spojení mezi Mělníkem a Neratovicemi, a to hlavně o víkendech, kdy jim nejede žádný přímý spoj a musí přesedat na Štěpánském mostě.

Starý dobrý Nerabus

„Společně s Mělníkem jsme požadovali zlepšení návaznosti spojů mezi Neratovicemi a Mělníkem. Chceme, aby měli cestující garantované přestupy na Štěpáně a přípoj tam na ně čekal, což by sice měl již nyní, ale někdy se tomu tak neděje. Na Štěpáně proto vznikne nová informační tabule, kde budou informace o příjezdech i zpoždění autobusů,“ říká starostka Neratovic Lenka Mrzílková.

Mezi cestujícími z Neratovic byla zejména zpočátku integrace často slyšet chvála na „starý dobrý Nerabus“.

„Jediný přímý autobus z Neratovic na Mělník teď jezdí oklikami a zajíždí pořád ke Spolaně, i když tam přes den nikdo nepotřebuje. Dříve jsem na Mělník jezdil za osmnáct korun, teď platím dvacet čtyři a ještě k tomu cestuji déle,“ zlobí se Pavel Schebesta z Neratovic.

Obecně díky integraci však ceny jízdenek zlevnily, a to mnohdy výrazně. Podle mluvčího Ropidu bylo sice dřív více přímých spojení mezi Mělníkem a Neratovicemi, ale nepřímé spoje teď jezdí častěji.

„V souhrnu spoje nejezdily tak často jako nyní, kdy i o víkendu jezdí každou hodinu. Zvýšila se tedy četnost spojení za cenu přestupu navíc,“ vysvětluje Drápal.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.