Ropid zpočátku věřil, že většina problémů sama odezní a že si změny takzvaně sednou. Nestalo se. A tak přijdou další úpravy.
„Co se týče zpoždění, tak spolehlivost autobusů se již výrazně zlepšila, stále to ale není ideální. Jen přes šedesát procent autobusů jezdí podle jízdního řádu. V rámci Středočeského kraje proto budeme jízdní řády lehce upravovat tak, aby to autobusy stíhaly,“ říká Filip Drápal, mluvčí společnosti Ropid.
Ke zpožděním podle Drápala dochází kvůli stále pomalému odbavování cestujících a také z důvodu stavebních prací na komunikacích v Mělníku i v Neratovicích.
Nové jízdní řády by mohly být platné již od poloviny června.
Po spuštění integrovaného systému na Mělnicku si cestující nejvíce stěžovali na to, že jim pražské spoje již nejezdí až do Holešovic, ale končí v Ládví, že se nedodržují jízdní řády a že jezdí méně rychlíkových spojů.
Konečná stanice v Ládví je navíc terčem kritiky i ze strany obyvatel této městské části. Pod petici „Ládví není autobusák“ se za necelý měsíc podepsalo přes čtyři tisíce lidí.
Na co si cestující stěžují
|
„Dotazy i kritika stále přetrvávají, jen se mění jejich obsah. Dříve padalo hodně kritiky na změnu konečné na Ládví, teď se zase lidé spíš ptají, kdy budou na Ládví zastřešené zastávky,“ popisuje Marcela Příhodová, pracovnice mělnické informační kanceláře ČSAD Střední Čechy.
Kritika cestujících se netýká jen Prahy, ale také spojení mezi Mělníkem a Neratovicemi, a to hlavně o víkendech, kdy jim nejede žádný přímý spoj a musí přesedat na Štěpánském mostě.
Starý dobrý Nerabus
„Společně s Mělníkem jsme požadovali zlepšení návaznosti spojů mezi Neratovicemi a Mělníkem. Chceme, aby měli cestující garantované přestupy na Štěpáně a přípoj tam na ně čekal, což by sice měl již nyní, ale někdy se tomu tak neděje. Na Štěpáně proto vznikne nová informační tabule, kde budou informace o příjezdech i zpoždění autobusů,“ říká starostka Neratovic Lenka Mrzílková.
Mezi cestujícími z Neratovic byla zejména zpočátku integrace často slyšet chvála na „starý dobrý Nerabus“.
„Jediný přímý autobus z Neratovic na Mělník teď jezdí oklikami a zajíždí pořád ke Spolaně, i když tam přes den nikdo nepotřebuje. Dříve jsem na Mělník jezdil za osmnáct korun, teď platím dvacet čtyři a ještě k tomu cestuji déle,“ zlobí se Pavel Schebesta z Neratovic.
Obecně díky integraci však ceny jízdenek zlevnily, a to mnohdy výrazně. Podle mluvčího Ropidu bylo sice dřív více přímých spojení mezi Mělníkem a Neratovicemi, ale nepřímé spoje teď jezdí častěji.
„V souhrnu spoje nejezdily tak často jako nyní, kdy i o víkendu jezdí každou hodinu. Zvýšila se tedy četnost spojení za cenu přestupu navíc,“ vysvětluje Drápal.