Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autobusy z Mělnicka mají jezdit na Ládví, lidé ze sídliště jsou proti

  17:46aktualizováno  17:46
Cestujete pravidelně autobusem z Mělnicka do Prahy? Pak zřejmě budete od léta využívat jiný terminál než doteď. Linky nyní končí v Holešovicích, organizátor dopravy Ropid však chce jejich stanoviště přesunout na Ládví.
Autobus. Ilustrační foto

Autobus. Ilustrační foto | foto: Michal Šula, MF DNES

Změna, o které jako první informovala Česká televize, se dotkne jen příměstských autobusů z Neratovic a Mělníka, ne dálkových spojů. Proč k ní má dojít? 

"Návrh jsme vznesli především kvůli tomu, že část linek, které z téhle oblasti jedou, už na Ládví končí teď. Lidé se tak musí při cestě zpátky rozmýšlet, jestli pojedou z Holešovic, nebo z Ládví," vysvětluje Filip Drápal, tiskový mluvčí Ropidu. 

A jmenuje i další důvody: "Připravujeme také integraci zatím neintegrovaných autobusů, které jezdí do Holešovic. Tím pádem lidé budou mít levnější cestování, bude jim platit tramvajenka. Chceme zároveň ulevit dopravě, protože autobusy, které jezdí do Holešovic, ráno někdy stojí v dlouhých kolonách. Na Ládví by nic podobného hrozit nemělo."

Změna se však nelíbí některým lidem, kteří na sídlišti Ládví bydlí - už teď je podle nich v okolí velký provoz. A na jejich stranu se staví i radnice Prahy 8.

"Myslíme si, že Ládví není vhodné k tomu, aby tam autobusy zajížděly," potvrdila tisková mluvčí městské části Helena Šmídová. "Hlavně kvůli bezpečnosti chodců, ale také třeba z důvodu zvýšení emisí."

Proto radnice navrhuje, aby se terminál přestěhoval do Letňan. To se zase nelíbí Ropidu. "Dojížďka je tam delší o 15 minut, což by pro Středočechy zřejmě nebylo schůdné," myslí si Drápal. A ujišťuje, že návrh Ropidu by se obyvatel Ládví nijak dramaticky dotknout neměl. 

"Autobusy budou mezi sebou koordinované, takže se nestane, že by v jeden okamžik odjížděly dva zároveň," tvrdí. "Samozřejmě jich na Ládví bude o něco víc, ale když to porovnáme se současným stavem, nebude to dramatický rozdíl." 

Podle Drápala by se v odpolední špičce mohl souhrnný interval pohybovat mezi 7 a 8 minutami na jeden autobus a lidé by tak rozdíl ani nemuseli zaznamenat. 

Pokud se obě strany dohodnou, změna by měla nastat už během léta. "Zatím probíhají jednání s obcemi, řeší se konkrétní jízdní řády i připomínky od občanů," říká Drápal. "Sejdeme se i s představiteli Prahy 8 a budeme se snažit dohodnout."







Hlavní zprávy

Jste ve městě nová a nikoho neznáte?
Jste ve městě nová a nikoho neznáte?

Na eMimino.cz najdete maminky, které jsou na tom podobně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.