Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Barrandovský most vyžaduje rozsáhlé opravy, uzavírat se bude na etapy

  18:47aktualizováno  18:47
Barrandovský most chátrá a nutně potřebuje opravit. Na několik let se proto částečně omezí provoz na důležitém dopravním uzlu v jižní části Prahy. Objížďka, která by pojala podobné množství aut, kvůli nedokončenému Pražskému okruhu v podstatě neexistuje.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto:  Radek Cihla, MAFRA

Barrandovský most se v loňském roce stal nejvytíženějším úsekem v Česku. Projelo po něm denně 136 tisíc aut. Jenže most z roku 1988 je na hranici životnosti a musí co nejdříve podstoupit kompletní rekonstrukci. Mluvit o možném kolapsu dopravy je namístě.

„Ve výhledu, nejpozději však do roku 2020, bude nutno realizovat výměnu všech vrstev vozovky včetně hydroizolace, sanaci dilatačních mostních závěrů a opravu odvodňovacího systému celého objektu,“ uvedla mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková.

Oprava Barrandovského mostu způsobí zácpy i ve vzdálených částech Prahy.

Oprava Barrandovského mostu způsobí zácpy i ve vzdálených částech Prahy.

Úvahy o celkové rekonstrukci mostu zveřejnil náměstek primátorky Petr Dolínek v on-line rozhovoru pro server Lidovky.cz. Vzhledem k rozsahu prací by se řidiči měli obrnit velkou dávkou trpělivosti. Uzavírky by měly trvat několik let.

„Dopravní omezení budeme připravovat tak, aby byl zachován maximální možný průjezd, a zřejmě budeme muset rekonstrukci rozdělit do více let,“ řekl MF DNES o průběhu oprav Dolínek s tím, že přípravy jsou na začátku.

Dokončit okruh ani postavit Dvorecký most se nestihne

Celkově jsou na mostě čtyři jízdní pruhy v každém směru, opravy si vyžádají částečné uzavření minimálně jednoho pruhu. Komunikace funguje jako klíčová část Městského okruhu a zároveň jako spojnice mezi dálnicemi na západě a východě Prahy.

Kde všude budou kolony?

Dopravní komplikace v případě uzavření pruhů Barrandovského mostu lze podle ÚAMK očekávat všude v jeho blízkém okolí. Příjezdy jako Radlická, K Barrandovu a Strakonická, ulice Modřanská, Komořanská, dokonce i Vídeňská okolo IKEM budou více zatíženy. Zhoršená doprava postihne i Jižní spojku a sever Prahy. Řidičům neuleví ani Pražský okruh kvůli chybějící severní části. Proto lze očekávat, že část řidičů využije spojení přes Evropskou do Dejvic, dále na Letnou a přes Prahu 8 po silnici V Holešovičkách.

Ve snaze dostat se na druhý břeh by si řidiči mohli najít cestu například přes Prahu 6, kterou doprava trápí již nyní. „Obávám se definitivního kolapsu Patočkovy a Milady Horákové. Ideální by bylo, kdyby se před opravou mostu podařilo dostavět vnější okruh,“ sdělil své obavy starosta Prahy 6 Ondřej Kolář.

Z Pražského okruhu však chybí dostavět ještě východní a severní část, které rozhodně do roku 2020 stát nebudou.

„Uzavření jen jediného pruhu Barrandovského mostu vyvolá u řidičů zmatek. Pokud se uzavře více než jeden pruh, bude to pro Prahu téměř katastrofa. První den lze s jistotou očekávat dopravní kolaps,“ předpověděl pro Pražany temnou budoucnost mluvčí asistenční služby ÚAMK Petr Vomáčka.

Podle něj je Barrandovský most natolik strategickou částí dopravy, že za něj ani neexistuje v Praze náhrada.

Chvíli řidičům potrvá, než naleznou jinou trasu. Pomoci by mohl plánovaný most pro pěší a MHD. „Určitě by bylo dobré, kdyby do té doby stál Dvorecký most mezi Barrandovským a Palackého mostem, který by část problémů pro Pražany vyřešil,“ zmínil Vratislav Filler ze sdružení AutoMat. Jenže taková možnost se naskytne mnohem později než za tři roky, kdy mají opravy Barrandovského mostu začít.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.