Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nenastupuj, když se zavírají, varuje dopravní podnik na dveřích tramvají

  17:15aktualizováno  17:15
Dopravní podnik hlavního města Prahy připravil pro své cestující novou bezpečnostní kampaň. Chce v ní upozornit na úrazy, které vznikají při nástupu a výstupu z tramvají a na nebezpečí při dobíhání spojů. Dvacítku vozů proto polepil novými obrázky.

Nový polep na tramvajích DPP. | foto: DPP

„Lidé si bohužel příliš neuvědomují riziko, které jim při nastupování do tramvaje při znějícím zvukovém signálu hrozí, a mnozí se snaží do tramvaje nastoupit i přes zavírající se dveře, čímž bohužel také porušují přepravní podmínky,“ uvedl vedoucí provozu tramvají Petr Hloch.

Nastupování či vystupování cestujících z tramvaje v momentě, kdy se rozezní výstražný signál zavírání dveří, podnik identifikoval jako nejrizikovější situace. Právě v těchto chvílích dochází ke zranění cestujících.

Výběr základních pravidel pro cestující:

  • Cestující by měli vystupovat a nastupovat včas, pokud svítí výstražné světlo a zní varovný signál (tj. je dávána zvuková a světelná návěst), do dveřního prostoru již nesmí vstupovat.
  • Vystupující má přednost před nastupujícím a měl by mít před dveřmi dostatečný prostor k výstupu.
  • Po ukončení výstupu a nástupu (tj. při dávání zvukové a světelné návěsti) nesmí cestující mezi dveře tramvaje dávat končetiny a žádné předměty, které by mohly zavírající se dveře tramvaje sevřít a při rozjezdu tramvaje způsobit pád a následné zranění cestujícího.

„Případy, kdy se cestující snaží zabránit uzavření dveří svými končetinami nebo nejrůznějšími předměty, mohou skončit ošklivým zraněním rukou nebo v horším případě zachycením cestujícího do dveří tramvaje. Naše kampaň na dveřích vozidel by měla na tato rizika upozornit,“ dodal Hloch.

V roce 2013 podnik zaznamenal šest takových případů, kdy se pasažér zranil při vystupování či nastupování při výstražném signálu. V letošním roce se počet zranění cestujících při nástupu do tramvaje ještě mírně zvýšil.

„Kampaň prostřednictvím vizuálů na dveřích dvaceti tramvají typů KT a T6, kde dochází ke zraněním pasažérů při nástupu nejčastěji, připomene cestujícím rizika při dobíhání tramvaje a nástupu či výstupu při znějícím varovném signálu. Cestující také navede na internetové stránky společnosti, kde budou moci nalézt souhrn jednoduchých pravidel pro nástup do tramvají,“ řekl mluvčí DPP Jiří Štábl.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.