Nový polep na tramvajích DPP.

Nový polep na tramvajích DPP. | foto: DPP

Nenastupuj, když se zavírají, varuje dopravní podnik na dveřích tramvají

  • 87
Dopravní podnik hlavního města Prahy připravil pro své cestující novou bezpečnostní kampaň. Chce v ní upozornit na úrazy, které vznikají při nástupu a výstupu z tramvají a na nebezpečí při dobíhání spojů. Dvacítku vozů proto polepil novými obrázky.

„Lidé si bohužel příliš neuvědomují riziko, které jim při nastupování do tramvaje při znějícím zvukovém signálu hrozí, a mnozí se snaží do tramvaje nastoupit i přes zavírající se dveře, čímž bohužel také porušují přepravní podmínky,“ uvedl vedoucí provozu tramvají Petr Hloch.

Nastupování či vystupování cestujících z tramvaje v momentě, kdy se rozezní výstražný signál zavírání dveří, podnik identifikoval jako nejrizikovější situace. Právě v těchto chvílích dochází ke zranění cestujících.

Výběr základních pravidel pro cestující:

  • Cestující by měli vystupovat a nastupovat včas, pokud svítí výstražné světlo a zní varovný signál (tj. je dávána zvuková a světelná návěst), do dveřního prostoru již nesmí vstupovat.
  • Vystupující má přednost před nastupujícím a měl by mít před dveřmi dostatečný prostor k výstupu.
  • Po ukončení výstupu a nástupu (tj. při dávání zvukové a světelné návěsti) nesmí cestující mezi dveře tramvaje dávat končetiny a žádné předměty, které by mohly zavírající se dveře tramvaje sevřít a při rozjezdu tramvaje způsobit pád a následné zranění cestujícího.

„Případy, kdy se cestující snaží zabránit uzavření dveří svými končetinami nebo nejrůznějšími předměty, mohou skončit ošklivým zraněním rukou nebo v horším případě zachycením cestujícího do dveří tramvaje. Naše kampaň na dveřích vozidel by měla na tato rizika upozornit,“ dodal Hloch.

V roce 2013 podnik zaznamenal šest takových případů, kdy se pasažér zranil při vystupování či nastupování při výstražném signálu. V letošním roce se počet zranění cestujících při nástupu do tramvaje ještě mírně zvýšil.

„Kampaň prostřednictvím vizuálů na dveřích dvaceti tramvají typů KT a T6, kde dochází ke zraněním pasažérů při nástupu nejčastěji, připomene cestujícím rizika při dobíhání tramvaje a nástupu či výstupu při znějícím varovném signálu. Cestující také navede na internetové stránky společnosti, kde budou moci nalézt souhrn jednoduchých pravidel pro nástup do tramvají,“ řekl mluvčí DPP Jiří Štábl.