„Lidé si bohužel příliš neuvědomují riziko, které jim při nastupování do tramvaje při znějícím zvukovém signálu hrozí, a mnozí se snaží do tramvaje nastoupit i přes zavírající se dveře, čímž bohužel také porušují přepravní podmínky,“ uvedl vedoucí provozu tramvají Petr Hloch.
Nastupování či vystupování cestujících z tramvaje v momentě, kdy se rozezní výstražný signál zavírání dveří, podnik identifikoval jako nejrizikovější situace. Právě v těchto chvílích dochází ke zranění cestujících.
Výběr základních pravidel pro cestující:
|
„Případy, kdy se cestující snaží zabránit uzavření dveří svými končetinami nebo nejrůznějšími předměty, mohou skončit ošklivým zraněním rukou nebo v horším případě zachycením cestujícího do dveří tramvaje. Naše kampaň na dveřích vozidel by měla na tato rizika upozornit,“ dodal Hloch.
V roce 2013 podnik zaznamenal šest takových případů, kdy se pasažér zranil při vystupování či nastupování při výstražném signálu. V letošním roce se počet zranění cestujících při nástupu do tramvaje ještě mírně zvýšil.
„Kampaň prostřednictvím vizuálů na dveřích dvaceti tramvají typů KT a T6, kde dochází ke zraněním pasažérů při nástupu nejčastěji, připomene cestujícím rizika při dobíhání tramvaje a nástupu či výstupu při znějícím varovném signálu. Cestující také navede na internetové stránky společnosti, kde budou moci nalézt souhrn jednoduchých pravidel pro nástup do tramvají,“ řekl mluvčí DPP Jiří Štábl.