Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Blanka na chvíli ulevila dopravě. Až sníh roztaje, bude po klidu

  19:18aktualizováno  19:18
Hlavní město letos na silnicích čekají čtyři klidné měsíce. První přitom právě odstartoval - kolony způsobené Blankou zmizely. Aut ale opět přibude ve chvíli, kdy roztaje sníh. Dopravě se pak uleví znovu až o letních prázdninách.

Na slavnostní otevření tunelu Blanka se na Letnou přišlo podívat několik set lidí. | foto:  Michal Šula, MAFRA

Sníh komplikuje dopravu. Věta, která od začátku týdne zaznívá v televizních i rozhlasových zprávách, neplatí tak úplně pro hlavní město. Na silnicích to sice více klouže, a řidiči proto jezdí pomaleji, ulice jsou však průjezdnější.

„Doprava se v Praze o vánočních prázdninách tradičně zklidnila. A díky tomu, že následně napadl sníh, po Praze nejezdí tolik lidí autem,“ říká mluvčí Ústředního automotoklubu Petr Vomáčka.

Mnoho lidí se bojí do zasněžených ulic vůbec vyjet. Právě díky tomu se výrazně zlepšila situace na silnicích, kde od zprovoznění tunelu Blanka vznikaly ve špičkách dlouhé kolony. Jmenovitě v ulicích Strakonická, Svatovítská či například v Modřanské ulici směrem od Hodkoviček k Barrandovskému mostu.

„Díky řidšímu provozu přestaly autobusy na Strakonické nabírat v ranních hodinách zpoždění,“ potvrzuje mluvčí společnosti Ropid Filip Drápal. Po zprovoznění Blanky se přitom ve zmíněné ulici tvořily kolony takřka každý den. Řidiči v nich ve směru do centra stáli zpravidla již od Lahovic a krokem popojížděli několik kilometrů až ke sjezdu na Barrandovský most.

Leden a únor jsou nejklidnější

Aut v ulicích podle ÚAMK přibude ve chvíli, kdy roztaje sníh. Podle odborníků to však neznamená, že doprava hned poté zhoustne. Leden a únor jsou totiž v porovnání s ostatními měsíci v roce dopravně nejslabší. Vyplývá to ze statistik Technické správy komunikací.

„Je to dáno i tím, že řada lidí v těchto dnech jezdí na dovolené, ať už na hory, nebo k moři,“ vysvětluje Vomáčka. Na rozdíl od letních měsíců navíc silničáři nemohou v mrazu opravovat, cestu tak nekomplikují uzavírky.

Ulice se obvykle začínají opět zaplňovat v průběhu března a v dubnu již bývá provoz nadprůměrný. Letos nastanou podle expertů komplikace dříve. Blanka totiž do Prahy přitahuje více aut.

Vedení metropole proto pracuje na několika opatřeních, která by mohla situaci vylepšit. Na Strakonické by se například měly objevit další jízdní pruhy pro autobusy. V ulici Svatovítská před Vítězným náměstím s velkou pravděpodobností přibude semafor pro chodce, díky kterému bude plynulejší i automobilová doprava.

Úpravou projde také mimoúrovňová křižovatka Malovanka. Tam plánuje vedení metropole zpřehlednit odbočování pomocí nápisů přímo v odbočovacích pruzích. Řidiči tak nebudou mít pochybnosti, zda jedou ve správném pruhu. Přibude možnost přímého odbočení do protisměrného pruhu v ulici Patočkova, a to na místě křížení s ulicí Pod Drinopolem.

Všechna opatření však město do jara nestihne. Příkladem je právě vytvoření pruhu pro autobusy v ulici Strakonická. S velkou pravděpodobností se tam řidiči na přelomu března a dubna opět zařadí do dlouhých kolon.

Na čas je z nich vysvobodí letní prázdniny, kdy Pražané odjíždějí podobně jako v zimě na dovolenou a spolu s nimi z ulic zmizí i jejich auta. Vypadá to tak, že dokud město nedokončí vnitřní okruh Prahy, budou mít řidiči v Praze jen čtyři měsíce bez kolon – leden, únor, červenec a srpen.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.