Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prahu čekají další arbitráže kvůli Blance, město platit nehodlá

  15:58aktualizováno  15:58
Praha bude v blízké době čelit dalším dvěma arbitrážím kvůli Blance. Firmy ČKD Praha DIZ a Inženýring dopravních staveb (IDS) na konci loňského roku poslaly magistrátu předžalobní výzvy. Město platit nehodlá.

Tunel Blanka | foto: Jakub Karlíček (SATRA)

Problematická silniční stavba se po řadě odkladů otevřela vloni v září (psali jsme zde).

ČKD ve své výzvě žádá 778 milionů, IDS 263 milionů. Praha hned nic platit nebude. Počká, až firmy podají žaloby k rozhodčímu soudu.

Kvůli Blance se v minulosti odehrály dvě arbitráže, se stavební společností Metrostav o miliardové částky, s firmou IDS o stovky milionů. V obou případech soud firmám vyhověl.

Nyní se schyluje k dalším arbitrážím o milionové částky s menšími dodavateli. Firmy argumentují tím, že se jim zvýšily náklady s ohledem na průtahy kolem dokončení tunelu.

Šestikilometrovým tunelovým komplexem každý den projede v průměru asi 60.000 aut. Doprava se po otevření tunelu zhoršila v Dejvicích a v Břevnově a na příjezdu od Strakonic.

Z údajů z konce loňského roku vyplývá, že Blankou od jejího otevření projelo více než 4,3 milionu aut. Praha chystá pokračování v trase Povltavské ulice.

Stavba vyšla na 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard více, než bylo původně plánováno.

Nejnovější záběry z Blanky. Tunel během mrazů zamrzá, vyrostlyv něm rampouchy:

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.