Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Boleslavští nechtějí místo staré nádražní budovy skleněný terminál

  10:32aktualizováno  10:32
České dráhy mají v plánu zcela přestavět železniční stanici v Mladé Boleslavi. Údajně nevyhovující komplex budov s různými přístavbami a přístřešky by měla nahradit moderní prosklená budova. To se ale místním lidem nelíbí. Sepsali proto petici na záchranu nádraží původního. Souhlasí s nimi i vedení města.

"Je to ostuda Mladé Boleslavi,“ říká o léta chátrajícím a z části nevyužívaném nádraží krajský náměstek pro dopravu František Petrtýl. Nyní Škoda, město i SŽDC tvrdí, že do konce příštího roku začne proměna terminálu. Do roku 2019 má být hotovo (21.2.2017). | foto: Jiří Filip

Na přestavbu, která by měla začít příští rok, je už připravená projektová dokumentace. "Stávající budova již několik let nevyhovuje. Stanici chceme nahradit zcela novou moderní budovou, která bude splňovat požadavky na cestování v 21. století," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Šlo by podle něj o podobné řešení, jako je na nádraží v Karlových Varech.

"Nesouhlasíme s demolicí historické budovy hlavního nádraží. Je neodmyslitelně spjata s novodobým rozvojem města už celých 150 let," píše se v petici, kterou sepsali student Jiří Filip, učitel gymnázia Radek Kotlaba a předseda 8. základní organizace Českého svazu ochránců přírody Jan Cindr. Podle nich nová skleněná budova do zdejšího prostředí nezapadá.

MODERNÍ BUDOVA. Původní oprýskanou a nevzhlednou budovu nová vizualizace zdaleka nepřipomíná.

Na sociální internetové síti Facebook funguje stránka petice už týden. "Plánujeme, že zde budeme informovat o tom, kde a kdy budou mít Boleslavané možnost petici podepsat. Chceme rovněž požádat místní obchodníky, aby se jejich pulty staly petičními místy," uvedl mluvčí projektu Jiří Filip.

S mladoboleslaváky souhlasí i vedení města

"Petice v podstatě koresponduje se stanoviskem vedení města. My si také myslíme, že vhodnější by byla kvalitní rekonstrukce stávající budovy a demolice těch objektů, které jsou nevyhovující," řekl první náměstek primátora Adolf Beznoska. Upozornil, že nádražní budova není v majetku města a o jejím dalším osudu tak rozhodnou České dráhy samy.

Je však podle něj potřeba, aby nádraží jako vstup do města mělo nějakou historickou návaznost a byl zachován duch doby. Primátor Raduan Nwelati dodal, že při nedávné návštěvě ministra dopravy Víta Bárty se společně shodli na tom, že lepší než stavba nové budovy je rekonstrukce té stávající.

Podle Českých drah je však výměna hlavní budovy nádraží nutná. "Stejně jako parní vlaky a staré motoráky nahradily moderní nízkopodlažní soupravy a motorové rychlíky, tak staré nevyhovující budovy v potřebných případech nahrazují nové stavby. Nádraží není dimenzováno na současné standardy a v Čechách jsou mnohem vhodnější objekty k historické ochraně a zachování původního vzhledu," dodal tiskový mluvčí drah Radek Joklík.





 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Otevření prodloužené trasy C metra
Do Letňan pojede v sobotu večer MHD častěji, kvůli show Robbieho Williamse

Pražský dopravní podnik posílí v sobotu odpoledne dopravu v okolí Letiště Letňany, kde večer vystoupí britský zpěvák Robbie Williams. Častější jízdy metra a...  celý článek

Firma vlastní dům od roku 1994. Náklady na projekt dosahují podle společnosti...
Hotovo, parcela je volná. Z domu na Václavském náměstí nic nezůstalo

Na rohu Václavského náměstí a Opletalovy ulice v Praze už skončila demolice nadzemní části rohového domu č. 47. Parcela se připravuje k stavbě skleněného...  celý článek

V pátek ráno se na 49. kilometru dálnice D1 srazilo osobní auto s kamionem...
Havárie autobusu uzavřela dálnici D1 u Prahy, lehce se zranilo 14 lidí

Nehoda uzavřela na 49. kilometru u Prahy dálnici D1 ve směru na Brno. Srazil se tu náklaďák s autem a autobusem. Čtrnáct cestujících bylo zraněných, dva...  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.