"Památková ochrana v tomto případě zásadně komplikuje plány na další využití a revitalizaci areálu a znemožňuje plánovanou výstavbu nové dopravní infrastruktury celoměstského významu," brání se developer.
Podle Sekyry nemá zájem budovu bourat developer, ale je to v zájmu města a výstavby silnice. "Rovnováhu mezi ochranou památek a mezi potřebami rozvoje lidské společnosti je nutno citlivě zvažovat," uvedl. Ve svých názorech se opírá o několik odborných studií.
Sekyra se ve svých tvrzeních opírá rovněž o takzvanou Chartu industriálního dědictví. V té je uvedeno, že zachování industriálního dědictví závisí na udržení funkční celistvosti. A to podle developera není případ Žižkova. "Většina technologických celků je nenávratně pryč a areál již svoji původní funkci neplní," hájí demolici developer.
Rozhodnutí závisí na ministru kultury
Funkcionalistická budova z třicátých let 20. století byla jako památka označena loni v prosinci. České dráhy se proti rozhodnutí ministerstva již odvolaly. Již jednou se kvůli odvolání sešla takzvaná rozkladová komise, své jednání ale přerušila a odložila. Následný verdikt ministra kultury Jiřího Bessera by měl padnout v dubnu.
Nová podoba žižkovského nákladového nádraží.
Proti bourání se postavila část odborníků, ale také občané Prahy 3, kteří založili občanské sdružení s názvem Tady není developerovo. "Je to úžasná stavba, Praha 3 by na ni měla být hrdá," uvedl již dříve například historik architektury Zdeněk Lukeš, který zároveň podporuje názor občanského sdružení.