Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budova na Žižkově nemá hodnotu, zbourejme ji, vyzývá developer Sekyra

  14:21aktualizováno  14:21
Developer Luděk Sekyra se pustil do obhajoby svého plánu zbourat v rámci přestavby žižkovského nádraží funkcionalistickou budovu. Ta stojí v cestě nové silnici. Podle Sekyry nemá hodnotu a nelze ji využít v rámci chystaného projektu. O osudu budovy rozhoduje ministr kultury, jasno by mělo být v dubnu.

Developer chce při rekonstrukci žižkovského nádraží funkcionalistickou budovu zbourat. Ilustrační foto | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

"Památková ochrana v tomto případě zásadně komplikuje plány na další využití a revitalizaci areálu a znemožňuje plánovanou výstavbu nové dopravní infrastruktury celoměstského významu," brání se developer.

Podle Sekyry nemá zájem budovu bourat developer, ale je to v zájmu města a výstavby silnice. "Rovnováhu mezi ochranou památek a mezi potřebami rozvoje lidské společnosti je nutno citlivě zvažovat," uvedl. Ve svých názorech se opírá o několik odborných studií.

Takto by měla vypadat realizace projektu Žižkov City v místech dnešního nákladového nádraží v Praze 3.

Takto by měla vypadat realizace projektu Žižkov City v místech dnešního nákladového nádraží v Praze 3.

Sekyra se ve svých tvrzeních opírá rovněž o takzvanou Chartu industriálního dědictví. V té je uvedeno, že zachování industriálního dědictví závisí na udržení funkční celistvosti. A to podle developera není případ Žižkova. "Většina technologických celků je nenávratně pryč a areál již svoji původní funkci neplní," hájí demolici developer.

Rozhodnutí závisí na ministru kultury

Funkcionalistická budova z třicátých let 20. století byla jako památka označena loni v prosinci. České dráhy se proti rozhodnutí ministerstva již odvolaly. Již jednou se kvůli odvolání sešla takzvaná rozkladová komise, své jednání ale přerušila a odložila. Následný verdikt ministra kultury Jiřího Bessera by měl padnout v dubnu.

Nová podoba žižkovského nákladového nádraží.

Proti bourání se postavila část odborníků, ale také občané Prahy 3, kteří založili občanské sdružení s názvem Tady není developerovo. "Je to úžasná stavba, Praha 3 by na ni měla být hrdá," uvedl již dříve například historik architektury Zdeněk Lukeš, který zároveň podporuje názor občanského sdružení.

Takto by měla vypadat realizace projektu Žižkov City v místech dnešního nákladového nádraží v Praze 3

Takto by měla vypadat realizace projektu Žižkov City v místech dnešního nákladového nádraží v Praze 3

Autoři: ,




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Takto vypadal výstup z aplikace "Spojař" pro hasiče při zásahu u požáru kamionu...
K hořícímu kamionu s melouny jeli hasiči protisměrem, zrychlil je tablet

Cenné minuty ušetřili ve středu hasiči díky informacím v tabletu na cestě k hořícímu maďarskému kamionu s melouny na D1. Z displeje vyčetli, že mohou při...  celý článek

Emauzy. Na klášter a kostel dopadly tři ničivé zápalné pumy, každá o váze 227...
Zmizelá krása Česka. Když záhuba stavebních skvostů bolí

Když v srpnu 1881 vyhořelo Národní divadlo, matka malířky Zdenky Braunerové napsala Antonínu Chittussimu: „Plakala jsem jako dítě. V Čechách bylo v té chvíli...  celý článek

Řidič s autem uvízl na přejezdu u Kolína (18.8.2017)
Řidič nezvládl přejezd, z koridoru u Kolína museli auto odtlačit hasiči

Středočeští policisté a hasiči dopoledne zasahovali na železničním přejezdu u Kolína, kde uvázlo auto na kolejích. Žádný vlak se s vozem nesrazil, spoje však...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.