Řidiči v Kobylisích a Ládví krouží kolem bloků a doufají, že najdou místo k zaparkování. To proto, aby mohli do centra dojet metrem. Podle radnice Prahy 8 jsou jich tisíce. Místní obyvatelé si stěžují na hluk a znečištěný vzduch.
Přesto se nepočítá, že se tyto dvě lokality zařadí do míst, kde vzniknou zóny placeného stání. To chce nyní změnit radnice Prahy 8, která zaslala žádost o změnu na magistrát.
„Současný rozsah první etapy systému zón placeného stání považujeme za nedostatečný. Například kvůli velkému zatížení konečných zastávek metra je důležité parkování v těchto místech upravit,“ říká radní pro dopravu osmé městské části Karel Šašek (ČSSD).
Nicméně rozhodnutí je na magistrátu hlavního města. „Přání Prahy 8 chápu a udělám maximum, abych jejím obyvatelům mohl vyjít vstříc. Zabývat se tím budeme v příštím týdnu,“ potvrdil náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).
Parkovací karta plus sleva MHD
Praha 8 není jediná, která požaduje v novém systému parkovacích zón provést úpravy. V pátek budou připomínky probírat také radní Prahy 6.
„Chceme v souvislosti se zavedením zón posílit MHD, myslíme si, že by měli být v rámci parkovacích zón cenově zvýhodněni ti řidiči, kteří mají zakoupenou celoroční jízdenku. Požadujeme také masivní informační kampaň,“ popisuje zástupkyně starosty Prahy 6 Petra Kolínská (SZ).
Také Praha 5 již zaslala své požadavky. Ty se týkaly především hranic jednotlivých lokalit, ve kterých se bude za parkování platit. „Jsme již velmi netrpěliví, aby se systém placených zón na přelomu září a října rozjel. Obyvatelé už na to hodně tlačí,“ říká zástupce Prahy 5 Jan Smetana (ČSSD).
Zda se začnou v pražských ulicích skutečně již v brzké době malovat barevné čáry, by mohlo být jisté ještě do konce tohoto měsíce.
Technická správa komunikací (TSK) již vyhlásila vítěze výběrového řízení. Smlouvu se společností Eltodo, která tendr vyhrála, však ještě nepodepsala. „Nyní běží 15denní lhůta pro podání námitek ze strany uchazečů,“ vysvětluje důvod mluvčí TSK Barbora Lišková.
Ve chvíli, kdy se již žádná z firem, které se o zakázku ucházely, proti výsledkům neodvolá, mohl by začít pilotní projekt fungovat v říjnu, a to zhruba v šedesáti ulicích Prahy 5 a Prahy 6. V listopadu by pak město spustilo první fázi projektu, ve které by se barevné zóny rozšířily na větší území Prahy 5 a 6. Navíc by přibyly vybrané lokality Prahy 3, 4, 8 a také 9.
Pokud se ještě některá z firem odvolá, může to znamenat problém. Kdyby se příprava protáhla třeba jen o dva měsíce, nabral by projekt výrazný skluz. V zimě by totiž nebylo možné ulice pro nový systém parkování upravit. Změna by se nejspíš odložila na rok 2016.
Řidiči se budou učit nová pravidla parkování
|