Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Londýnský autobus Davida Černého už klikuje na pražském Chodově

  18:36aktualizováno  18:36
Londýnský klikující autobus výtvarníka Davida Černého má nové "bydliště". Stojí na pražském Chodově vedle firmy Agrofert podnikatele Andreje Babiše. Právě on zaplatil výrobu autobusu, který stál při olympiádě v Londýně před Českým domem.

Dílo lákalo pozornost na rohu rušné ulice Upper Street v londýnském Islingtonu a dělalo reklamu Českému olympijskému domu. Autobus sklidil úspěch.

Po skončení olympiády jej Černý poprvé předvedl Pražanům a turistům na Staroměstském náměstí v Praze 1. Nyní si ho vedle sídla své firmy postavil podnikatel Andrej Babiš, který výrobu čtyřtunového "monstra" zaplatil.

"Můj nápad se Babišovi líbil, a tak se rozhodl do toho jít. Zaplatil výrobu s tím, že autobus je teď jeho. Já z toho nemám žádný honorář," vysvětlil prodej již před časem David Černý.

Autobus, kterému David Černý vymodeloval svalnaté pozadí, ruce a rozpohyboval ho, je veterán z roku 1957. Poznávací značka je původní a výtvarník k němu má i veškerou dokumentaci. Jezdil v Londýně, pak byl prodaný do Holandska.

Autor:




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 v Praze

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Kvůli rozkopané silnici u Národního divadla stály auta i tramvaje v koloně...
U Národního divadla nejezdily tramvaje, dopravu komplikuje rozkopaná silnice

Tramvaje i auta v okolí pražského Národního divadla po poledni stála. Doprava kolabovala kvůli částečné uzavírce několika ulic. Auta zde musejí během oprav...  celý článek

V železniční výhybně Praha-Vyšehrad vyjel posunovaný vlak proti osobnímu vlaku...
Vlaky v Praze nestačí náporu cestujících, nové tratě mohou vést pod zemí

Tunely metra a komplex Blanka v budoucnosti zřejmě v Praze doplní tunel pro vlaky. Ty už nestíhají nápor cestujících a rozšíření tratí brání historická...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.