Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cestující v Kladně vozí méně autobusů, noční linka byla zrušena úplně

  21:03aktualizováno  21:03
Kladno omezuje některé spoje městské dopravy. Změny se dotkly devíti ze sedmnácti linek, především pozdních večerních a brzkých ranních spojů. Důvodem nových opatření je neustále narůstající cena nafty. Dopravce tak ušetří 1,7 milionu korun, autobusy najedou o 136 tisíc kilometrů méně.

Autobusových linek bude méně. Město si od tohoto opatření slibuje úsporu nákladů. | foto:  Radek Cihla, MAFRA

"Vzrostlo DPH, pohonné hmoty zdražují neustále. Každé zvýšení ceny nafty o jedinou korunu znamená milion korun nákladů ročně navíc. Nezbylo než omezit některé spoje," uvedl ředitel ČSAD MHD Kladno Ludomír Landa. "Rušíme a posouváme linky s co nejmenší vytížeností," dodal.

Změny v MHD Kladno

Zrušení ranních a večerních spojů:
linky č. 2, 4, 5
Úplné zrušení:
linka č. 19
Zkrácení trasy:
linky č. 4 a 7
Prodloužení intervalů:
linky č. 1, 3, 6
Omezení provozu:
linka č. 8
Prodloužení některých spojů:
linka č. 3 (ke hřbitovům)

Zdroj: ČSAD MHD Kladno

Změny se týkají především lidí, kteří využívají spoje mimo špičku a nemají auto. "Chápu, že šetřit se musí, a je pravda, že autobus nebývá plný," řekla Ludmila Vondráková, která donedávna využívala jeden ze zrušených spojů. "Nevím, jak to budou lidé řešit. Nezbude jim než použít auto, ale to je dražší způsob dopravy."

Město ke změně jízdních řádů sáhlo po důkladném rozboru počtu cestujících na jednotlivých linkách. "Ve všech autobusech je odbavovací zařízení, kterým musí každý cestující projít. To nám umožnilo přesně zjistit počet přepravovaných a sestavit seznam nejméně vytížených spojů," popsal Landa. Zrušené spoje přepravovaly podle něj maximálně deset lidí, ale běžně i tři nebo čtyři.

Podle primátora Kladna Dana Jiránka měla změna jízdních řádů přinést také větší návaznost a lepší provázanost jednotlivých spojů tak, aby například více vyhověly pracovní době místních podniků. "Během týdne nebo dvou budeme vědět, jak náš záměr dopadl," řekl Jiránek.

Autobusy kladenské městské dopravy přepraví ročně kolem 10 milionů lidí na 185 kilometrech sítí. Rostoucí náklady na provoz dopravy se loni Kladno snažilo částečně pokrýt navýšením jízdného. "Momentálně čekáme na analýzu, jak se změna jízdného a růst ceny nafty promítly do finanční situace v dopravě," dodal primátor.





 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Praha plánuje pro lidi s Lítačkou slevy na sdílená auta a kola

Ráno nasednout na kolo a dojet si s ním k tramvaji, kterou člověk zamíří do práce. Po konci směny odjet autem. Praha zvažuje, že by kartu do hromadné dopravy –...  celý článek

Emauzy. Na klášter a kostel dopadly tři ničivé zápalné pumy, každá o váze 227...
Zmizelá krása Česka. Když záhuba stavebních skvostů bolí

Když v srpnu 1881 vyhořelo Národní divadlo, matka malířky Zdenky Braunerové napsala Antonínu Chittussimu: „Plakala jsem jako dítě. V Čechách bylo v té chvíli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 v Praze

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.