"Vzrostlo DPH, pohonné hmoty zdražují neustále. Každé zvýšení ceny nafty o jedinou korunu znamená milion korun nákladů ročně navíc. Nezbylo než omezit některé spoje," uvedl ředitel ČSAD MHD Kladno Ludomír Landa. "Rušíme a posouváme linky s co nejmenší vytížeností," dodal.
Změny v MHD KladnoZrušení ranních a večerních spojů: Zdroj: ČSAD MHD Kladno |
Změny se týkají především lidí, kteří využívají spoje mimo špičku a nemají auto. "Chápu, že šetřit se musí, a je pravda, že autobus nebývá plný," řekla Ludmila Vondráková, která donedávna využívala jeden ze zrušených spojů. "Nevím, jak to budou lidé řešit. Nezbude jim než použít auto, ale to je dražší způsob dopravy."
Město ke změně jízdních řádů sáhlo po důkladném rozboru počtu cestujících na jednotlivých linkách. "Ve všech autobusech je odbavovací zařízení, kterým musí každý cestující projít. To nám umožnilo přesně zjistit počet přepravovaných a sestavit seznam nejméně vytížených spojů," popsal Landa. Zrušené spoje přepravovaly podle něj maximálně deset lidí, ale běžně i tři nebo čtyři.
Podle primátora Kladna Dana Jiránka měla změna jízdních řádů přinést také větší návaznost a lepší provázanost jednotlivých spojů tak, aby například více vyhověly pracovní době místních podniků. "Během týdne nebo dvou budeme vědět, jak náš záměr dopadl," řekl Jiránek.
Autobusy kladenské městské dopravy přepraví ročně kolem 10 milionů lidí na 185 kilometrech sítí. Rostoucí náklady na provoz dopravy se loni Kladno snažilo částečně pokrýt navýšením jízdného. "Momentálně čekáme na analýzu, jak se změna jízdného a růst ceny nafty promítly do finanční situace v dopravě," dodal primátor.