Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Centrem nově projede víc tramvají, řekl o změnách v MHD mluvčí Ropidu

  11:22aktualizováno  15:53
Středem metropole bude po otevření čtyř nových stanic linky metra A jezdit víc tramvajových linek než dosud. Řekl to mluvčí organizace Ropid Filip Drápal v chatu se čtenáři iDNES.cz. Ti se zajímali nejen o dopravu v samotné metropoli ale i o návaznost příměstských linek.

Ropid zveřejnil návrh změn v městské dopravě po otevření nových stanic metra linky A v dubnu 2015. Změny se dotknou téměř stovky spojů, k návrhům se nyní vyjádří jednotlivé městské části.

Mluvčí Ropidu odpovídal ZDE

Podle Drápala bude posílena tramvajová doprava v centru města.

„Nově posílíme třeba tramvaje v Ječné, Francouzské ulici nebo v Seifertově kolem VŠE. Větší kapacitu budou mít také lidé na Albertově a v Nuslích nebo na Podbabě,“ řekl mluvčí organizace Ropid Filip Drápal.

Otevření nových stanic metra výrazně zamíchá dopravou v hlavním městě, především pak v jeho západní části, kde se právě kvůli lepší návaznosti na metro některé spoje zkrátí.

Kompletní návrh změn v pražské MHD od dubna 2015

„Zároveň ale chceme posílit některé linky na východě nebo zavádíme linku Strahovským tunelem. Také chceme zkrátit intervaly většiny metrobusů ve všední dny dopoledne. V praxi ale skutečně autobusy najedou o něco méně kilometrů než dnes,“ řekl mluvčí. 

Zdůraznil, že předkládaný materiál je pouze pracovní verzí a dozná ještě řady změn. Ropid při jeho plánování vycházel z přepravních průzkumů. I proto například budou od dubna omezeny spoje na Barrandov.

„Spojení na Barrandov jsme navrhli omezit na základě výsledků přepravních průzkumů. Ještě to budeme řešit. Stále se jedná o pracovní materiál, nic ještě není definitivní,“ uvedl mluvčí. Podle něj by navrhovaná verze materiálu mohla být finální z 80-90 procent.

Největší změna jízdních řádů za posledních dva a půl roku

Půjde o největší úpravu jízdních řádů od září 2012.

Například ze současných 22 linek tramvají jich neprojde úpravami jen sedm.

Změny se dotknou také několika desítek městských i příměstských autobusů, nově pak pojede autobus Strahovským tunelem - výrazně se tak má zkrátit spojení mezi Andělem a Dejvicemi.

Ropid nyní bude čekat na vyjádření jednotlivých městských částí. Ty dostaly materiál k připomínkování. Samy radnice se chystají oslovit své občany a připomínky Ropidu bleskově odeslat.

Plánek návrhu vedení linek autobusů - západ

Plánek návrhu vedení linek autobusů - západ

Plánek návrhu vedení linek autobusů - východ

Plánek návrhu vedení linek autobusů - východ

„Nelíbí se nám zrušení přímé linky z Břevnova na Vítězné náměstí,“ řekla například zástupkyně starosty Prahy 6 Petra Kolínská. Obyvatelé této městské čáti mají nyní týden na to, aby radnici poslali své připomínky.

Naopak Praha 7 navrhované změny hodnotí pozitivně, i když připomínky bude mít také. Své občany v závěru ledna pozve na debatu nad změnami, na setkání bude i zástupce Ropidu.

Autobus č. 118 vás poprvé proveze Strahovským tunelem:

Plánek návrhu vedení linek tramvají

Plánek návrhu vedení linek tramvají

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.