Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V novém úseku metra půjde internet, slibuje šéf dopravního podniku

  9:38aktualizováno  16:12
Pokrytí internetem v metru a stálé mobilní spojení. K tomu klasická témata, která zajímají většinu cestujících pražskou dopravou, například propojení jednotlivých částí metropole. To byl okruh otázek, na něž se ptali čtenáři v chatu s šéfem pražského dopravního podniku Jaroslavem Ďurišem.

Šéf pražského dopravního podniku Jaroslav Ďuriš | foto: Dopravní podnik Praha

Na rozhovor se čtenáři iDNES.cz si Ďuriš vyčlenil hodinu, nakonec ale další hodinu přidal a zodpověděl všechny položené dotazy.

"Je jasné, že doprava v hlavním městě je jedno z klíčových témat, které cestující a občany Prahy zajímá. Proto jsem odpovědím věnoval maximální čas," řekl Ďuriš.

Všechny odpovědi Jaroslava Ďuriše čtěte ZDE

Čtenáři se ptali jak na obecná témata týkající se rozvoje pražské dopravy, tak i například na pokrytí staničních a mezistaničních úseků internetovým připojením.

"Na toto téma padlo docela hodně otázek. Ano, na pokrytí internetem pracujeme už v nových tramvajích a také na pokrytí v nových stanicích metra jsme už domluveni. V nových stanicích metra bude připojení i v mezistaničních úsecích," napsal šéf pražské dopravy, který funkci zastává od loňského října.

Pražské metro si tento týden připomíná 40. výročí zahájení provozu. Dopravní podnik připravil řadu akcí, které začátky připomenou.  Mezi nimi je například jízda historickou soupravou, výstavy, koncerty, vydání nové encyklopedie městské dopravy (více o akcích píšeme zde).

Čtenáři se ptali také na výstavbu zcela nové linky D, o níž se dlouhodobě mluví. Ďuriš ujistil, že na její přípravě intenzivně pracuje. Včetně možné "odbočky" do Modřan.

"S výstavbou trasy D by se mělo započít v roce 2016 v úseku Depo Písnice-Pankrác. Zahájení provozu se předpokládá cca v roce 2022," dodal. 

Cenu jízdného zřejmě bude řešit nové vedení Prahy

Dotkl se i případné úpravy výše jízdného v MHD. "Úprava ceny jízdného bude předpokládám řešena novým vedením města po podzimních volbách," napsal Ďuriš.

První vozy metra vyjely 9. května 1974 na lince C mezi stanicemi Kačerov a Sokolovská (dnes Florenc).

V současné době metro čítá na třech linkách a 59,4 kilometrech celkem 57 stanic a ročně přepraví půl miliardy cestujících.

Příští rok v dubnu se cestujícím otevřou čtyři nové stanice na prodloužení linky A do Petřin a Motola.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.