"Utlumit dopravu a ozelenit," odvětil kandidát ČSSD na primátora Jiří Dienstbier mladší při veřejné debatě pořádané občanským sdružením Agora Central Europe na dotaz, co chce jeho strana udělat se severojižní magistrálou. Argumentoval tím, že řidiči si poradili a našli jinou cestu i v době, kdy byla na magistrále omezená doprava, třeba kvůli opravě vody.
Ještě radikálnější byla Petra Kolínská ze Strany zelených. "Navrhujeme ji přeměnit na městskou třídu. Doprava je jako voda, kam ji pustíte, tam se dostane," řekla Kolínská. Tvrdí, že dopravu v Praze by pomohla řešit její dobrá regulace. Stejně jako ČSSD se i zelení přimlouvají za větší podporu veřejné dopravy.
Čtete rádi idnes.cz?Dejte nám svůj hlas v anketě Křišťálová lupa. Hlasujte ZDE |
Po magistrále projede denně okolo sta tisíc aut
Nápad omezit provoz na magistrále rázně odmítl i kandidát TOP 09 na primátora Zdeněk Tůma. "Zásadně nesouhlasím," řekl. Po severojižní magistrále projede denně asi 100 tisíc aut. Představa, že se něco vyřeší, když se provoz na magistrále omezí, je podle Tůmy scestná.
Situaci v úplném centru hlavního města podle něj pomůže zlepšit krátký tunel, do kterého by byla svedena doprava u Národního muzea v samém srdci Prahy, kde nyní magistrála odděluje muzeum od Václavského náměstí.
S budováním tunelu pro změnu nesouhlasí zelení a ČSSD. "Tunel u muzea řeší leda tak obrázky pro japonské turisty," kritizuje záměr Kolínská. A podle Dienstbiera by stavba tunelu znamenala jediné - magistrálu v centru Prahy se už nikdy nepodaří utlumit a její současná podoba se zakonzervuje.
Legerova ulice, po které jezdí směrem do centra kolony aut, když přejedou Nuselský most, patří dlouhodobě k místům s nejhorším vzduchem v České republice.