Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Stavba v areálu bývalé Waltrovky omezila dopravu v Praze 5

  18:03aktualizováno  18:03
Dopravu v Praze 5 omezila výstavba, která probíhá v Radlicích v areálu bývalé továrny na letecké motory zvané Waltrovka. V jejích prostorách pomalu roste nová městská čtvrť. Od 18. září do 4. prosince je omezena doprava v ulici Klikatá, která spojuje Smíchov s Jinonicemi.

Zábor staveniště se nachází po pravé straně směrem do centra, doprava je vedena jedním pruhem ulicí.

Fotogalerie

Po třiatřiceti dnech přejde stavba do druhé etapy, kdy po dobu 45 dní bude doprava vedena jedním pruhem po části nové okružní křižovatky. Dopravu na místě řídí mobilní semafory.

„Jedná se o novostavbu místní komunikace propojující ulice Klikatá a Na Hutmance. Stavba zahrnuje úpravu ulice Klikatá včetně zřízení nové okružní křižovatky a nové komunikační propojení s ulicí Na Hutmance vedené převážně v nové stopě,“ uvedla mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková.

Opuštěný areál začaly bagry likvidovat letos v únoru (informovali jsme zde), aby tak zcela uvolnily prostor pro vybudování nové moderní čtvrti.

V areálu postupně vzniká rezidenční bydlení a přibudou také kanceláře. Celý projekt má obsahovat šest set bytů, padesát rodinných domů a 65 tisíc metrů čtverečních kancelářských ploch.

Areál bývalé Waltrovky

  • Bývalou továrnu založil v roce 1911 Josef Walter. Mezi první a druhou světovou válkou se stala významným výrobcem leteckých motorů, vyráběla i motory do aut.
  • Nejznámějším motorem se stal Walter NZ-60, který fabriku celosvětově proslavil. Poháněl například letadla Avia BH-5 či BH-9, která ve dvacátých letech dosáhla řady rekordů.
  • V areálu nyní vzniká nový moderní komplex, který má být dokončen během pěti až šesti let. Na jeho území budou kancelářské budovy, byty i relaxační zóna. Skupina Penta do něj investuje kolem 5,5 miliardy korun.

Těm dominuje Aviatica, kancelářská budova, která byla před několika dny dokončena jako první. Komplex čítá 27 tisíc metrů čtverečních ploch a 500 parkovacích míst.

„Na běžný provoz budova využívá z velké části dešťovou vodu, pro certifikaci byla důležitá důsledná rekuperace energií, ale také fakt, že budova je v docházkové vzdálenosti od metra i zastávek autobusů, což umožňuje nájemcům v maximální míře využívat MHD,“ uvedl mluvčí investora projektu Ivo Mravinac.

Jediná stavba, která nebyla zdemolována, je železobetonová budova z přelomu 20. a 30. let minulého století, která je pod památkovou ochranou. Z té bude buď školské, nebo zdravotní zařízení.



Témata: Praha 5




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.