Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čtyři tramvajové tratě v Praze jsou v havarijním stavu, může za to i zima

  13:56aktualizováno  13:56
Hned čtyři tramvajové tratě v Praze jsou v havarijním stavu. Jde o trať Zenklova, obratiště na Podbabě, Podolské nábřeží a Hlávkův most. Město by s opravami chtělo začít ještě letos.

V Praze jsou čtyři tratě v havarijním stavu, dělníci je musí opravit. Ilustrační snímek | foto:  Dan Materna, MAFRA

"Stav tratí v Praze jsme posuzovali s ohledem na stáří, jejich dřívější opravy, na intenzitu provozu tramvají, případně individuální automobilové dopravy a podle typů nasazovaných vozů a stavebně-technického řešení," popsal náměstek primátora Karel Březina, jak došlo město k zmíněným čtyřem tratím.

Na některých tratích se navíc podepsala letošní zima. Kvůli nízké teplotě zhruba na dvě stě místech vznikly na kolejnicích drobné praskliny. Například právě v Zenklově ulici jich je přes dvacet.

"Jde o takzvané vlasové lomy, které jsou velmi tenké, kvůli nim ale nemusí být provoz omezen," vysvětlil šéf Dopravní cesty Tramvaje DPP Jan Šurovský.

Zaměstnanci Dopravního podniku nyní koleje svěří, první etapa oprav Zenklovy začne už v březnu.

Podolí: špatné panely a přetížení trati

Obrovská zátěž a stáří zase trápí koleje na Podolském nábřeží. Trať pochází z roku 1984 a tramvaj po ní projede každé dvě minuty.

Na Masarykově nábřeží zase nemohou jezdit tramvaje 14T známé jako Porsche. Pod nábřežím u Národního divadla jsou tunely a ty staticky nevyhovují provozu tohoto typu vozů. Opravy by měly začít ještě letos.

Na mnoha místech je potom omezena rychlost. Podloží tratí tvoří panely, z nichž některé poklesly a jsou tak různě vysoko. To je případ Podolského nábřeží.

Nejnovější typ tramvaje 15T ForCity se zase kvůli nevyhovujícím parametrům tratě nedostane do obratiště v Podbabě. Problémy má tento typ vozu i na Podolském nábřeží, a to právě kvůli různě vysokým panelům pod kolejnicemi.

Důvod, proč chce město měnit koleje, je také hluk. Čím jsou tratě novější, tím jezdí tramvaje tišeji.

Autor:




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nová Palmovka by mohla už příští rok mít své obyvatele. Stěhovat se sem má...
Z Palmovky se má stát další centrum města, lidi s nižším příjmem to vytlačí

Dnes ostuda města, zítra žádaná adresa. Palmovka se má v příštích letech stát atraktivní lokalitou. Mohla by být podobným centrem jako Anděl na Smíchově.   celý článek

Ve stanici Praha-Čakovice ráno vykolejil ve směru na Turnov osobní vlak...
Trať z Prahy na Liberec zablokoval vykolejený motorový vlak

Ve stanici Praha-Čakovice ráno vykolejil ve směru na Turnov osobní vlak. Nikdo z cestujících se při nehodě nezranil. Událost nyní vyšetřuje Správa železniční...  celý článek

Hořící kamion na dálnici D1 zachytil čtenář iDNES.cz a posluchač Rádia Impuls...
PŘÍMÝ PŘENOS: Ve zúžení na D1 shořel kamion, hasiči odklízejí melouny

Dálnici D1 v místě omezení na 36. kilometru ve směru na Prahu uzavřel ráno požár kamionu. Z vozu převážejícího melouny se vysypal náklad a vytekla nafta....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.