Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nehoda, oheň, zranění. V tunelu Blanka poprvé cvičili záchranáři

  16:10aktualizováno  16:10
Složky Integrovaného záchranného systému vůbec poprvé cvičily svou součinnost v tunelu Blanka. Ten ve čtvrtek odpoledne zachvátil po nehodě osobních aut a autobusu fiktivní požár. Při cvičné nehodě bylo zraněno přes tři desítky osob.

Cvičení se v tunelu pod Letnou zúčastnilo několik desítek záchranářů a figurantů. Asistoval i záchranářský vrtulník. Realisticky vyhlížející akce se připravovala déle než dva měsíce.

Fiktivní situaci odstartovala nehoda dvou osobních automobilů, po níž jeden začal hořet. Poté, co si nehody všiml řidič autobusu MHD, lekl se, řízení strhnul a narazil vozem do sloupu. Přední část autobusu byla zdemolovaná, 35 cestujících bylo zraněno, jeden zemřel.

První záchranná složka přijela na místo za osm a půl minuty. „To je napoprvé dobré číslo. Běžně máme dojezd pět až osm minut. Přesné hodnocení akce ale bude do čtrnácti dnů. Naši hodnotitelé si zapisovali drobnosti, které je třeba vylepšit. O nich se hasiči dozví na dalších školeních,“ vysvětlovala mluvčí hasičů Pavlína Adamcová.

Fiktivní nehoda v tunelu Blanka prověřila součinnost IZS

Fiktivní nehoda v tunelu Blanka prověřila součinnost IZS

Hasiči do cvičení nasadili celkem šest cisteren a stříkaček, dva vozy s hydraulickými nůžkami či velký automobil sloužící k výměně tlakových lahví k dýchacím přístrojům.

Zatímco jedna parta hasičů hasila požár a vyprošťovala osoby z automobilů, další se věnovala cestujícím v autobuse a třetí pomáhala záchrance v třídění zraněných. Lékař pak postupně posílal zraněné k rozvozu do nemocnic.

„Takováto cvičení pořádáme běžně, tak jednou za čtvrt roku. V Blance jsme byli poprvé, potřebovali jsme si to tu osahat, zjistit dojezdové a nástupní časy, možnosti kamerového systému, varování, větrání. Určitě tu nejsme naposledy,“ dodala mluvčí hasičů.

Při takovémto rozsahu musel být navíc informován krizový štáb na magistrátu. „Jedná se o simulaci havárie velkého rozsahu, ale i s takovými je nutné v provozu tunelu počítat. Musíme být připraveni na všechny situace, které mohou nastat,“ uvedl pražský primátor Tomáš Hudeček.

Fotogalerie

Také záchranáři potvrdili, že premiérové cvičení v Blance bylo užitečné. „Je důležité, aby každá takováto událost proběhla co nejefektivněji. Aby bylo ošetřeno maximum pacientů. A k tomu je zapotřebí dobrá spolupráce a koordinace všech složek,“ uvedla mluvčí pražských záchranářů Jiřina Ernestová.

Podle ní všechny složky prokázaly, že jsou připraveny k likvidaci následků dopravní nehody, která zde byla simulována.

Kromě záchranářů a hasičů se na cvičení podílely také složky Policie ČR a městské policie, Správy služeb hlavního města Prahy či Technická správa komunikací.

Otevření nejpozději v dubnu, radní by rád už před Vánocemi

První auta by v tunelovém komplexu měla podle náměstka primátora Jiřího Nouzy projet nejpozději v dubnu příštího roku, reálný je ale i únor 2015. „Záleží na jednáních s technologickými dodavateli,“ řekl iDNES.cz Nouza.

Pokud to jen trochu půjde, chtěl by Nouza, aby se Pražané projeli tunelem už před Vánocemi. „Je to moje přání pod stromeček. Ale nakolik to bude reálné, to zatím nedokážu říci,“ uvedl.

Stavba musí projít důkladnými testy. „Protože jakmile to jednou pustíte do provozu - i třeba zkušebního, tak už se potom do toho vstupuje hůře,“ upozornil Nouza. Dodal,  že celková cena by už neměla přesáhnout 36,9 miliard korun (více o ceně Blanky čtěte zde).

Stavba tunelového komplexu začala v roce 2007. Dokončen měl být původně už v roce 2011. Tunel je nejdelším tunelem v Česku. Měří přes šest kilometrů, Navazuje na Strahovský tunel a končí za mostem v Troji.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Cuketovo čokoládový chlebíček
Cuketovo čokoládový chlebíček

Potěšte rodinu rychlou dobrotou.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.