Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Značky posílají cyklisty doprostřed kolejí. Je to pro ně bezpečnější

  20:29aktualizováno  20:29
Na Smetanově nábřeží poblíž Karlova mostu v Praze navádí dopravní značka cyklisty doprostřed tramvajového pruhu. Ačkoliv tato novinka vypadá jako dost nebezpečný žert, je to myšleno vážně. Podle odborníků je bezpečnější jet prostředkem než po kraji vozovky.

Značka u Karlova mostu nabádá cyklisty, aby jeli prostředkem tramvajového pruhu. Je to pro ně bezpečnější. | foto:  Radek Cihla, MAFRA

Kromě Smetanova nábřeží mohou řidiči stejnou značkou vidět i v Karmelitské ulici nebo v Lidické.

"Pokud není u krajnice dost místa, aby tam vznikl cyklopruh, je skutečně bezpečnější jet uprostřed tramvajových kolejí. U kraje máte sotva půl metru mezi krajnicí a kolejnicí, může tam sklouzávat kolo, je to nepříjemné a nebezpečné," uvedl Vít Masare ze sdružení Auto*mat.

Jeho slova potvrdil i cyklokoordinátor Technické správy komunikací Petr Introvič. "V Lidické ulici už to nějakou dobu je a problémy to tam nedělá."

Je ale otázka, zda nový systém nebude blokovat dopravu. Je totiž jasné, že cyklista je pomalejší než auta nebo tramvaje. Řidiči si navíc stěžují na to, že pokud si cyklisty nevšimnou včas, mohou ho ohrozit.

Naopak oslovený řidič tramvaje s novinkou problém vůbec nemá. "Nevadí mi to. Potkávám cyklisty v Karmelitské a většinou je to tak, že je doženu někde před zastávkou a tam znovu zastavím," řekl.

Masare změnu brání s tím, že tyto pruhy jsou v místech, kde se přes den tvoří kolony a stejně se tam nedá jet příliš rychle.

"Tam cyklista nikoho nebrzdí. Já však předpokládám, že lidé mají mozek a nepojedou prostředkem kolejí tři kilometry rychlostí pět kilometrů v hodině, pokud za nimi bude kolona tramvají a aut, a uhnou," dodal. Jde tedy spíše o to, aby si řidiči zvykli a s touto variantou počítali.

I dalším cyklistům se nápad zamlouvá. "Já jsem pro, sám takto vlastně porušuji předpisy v Nádražní na Smíchově," říká cyklista Petr Marek.

"Když vidím tramvaj, chvíli počkám, než přejede, a jedu. Tramvajový pás má navíc asfaltový povrch, kdežto ulici tvoří kočičí hlavy, navíc je oddělen úzkým mantinelem, takže mě neohrožují auta," dodává Marek.

Autoři: ,




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na Jarmark OnaDnes.cz dorazily stovky lidí. (19. května 2012, Praha)
Praha spouští ekologický „blešák“, lidem nabídne opotřebované věci

Co s věcmi, které už nepotřebujeme? Praha hledá místo, kde by otevřela takzvané Re-Use centrum. V něm chce shromažďovat odložené věci, které jsou funkční a...  celý článek

Volné prostranství u hotelu InterContinental v Pařížské ulici v Praze 1.
Lidé odmítají zástavbu volného prostranství v Pařížské ulici. Chtějí zeleň

Náměstíčko u pražského hotelu InterContinental, jedna z mála volných ploch v této části centra, se má proměnit ve stavební pozemek. Z rozhodnutí Institutu...  celý článek

Sami zahraniční vojáci často nechápali, kde jsou a z jakého důvodu.
Prázdné obchody a návrat strachu, vzpomíná pamětník na srpen 1968

Brzy nad ránem je vzbudil telefon. „Obsadili nás,“ ozvalo se ve sluchátku. Byla středa 21. srpna 1968, letiště i centrum Prahy už kontrolovaly tanky. Mladí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.