Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další skrytá vada ohrožuje životnost Lochkovského mostu

  16:25aktualizováno  16:25
Lochkovský most čeká oprava kvůli další skryté vadě. Stavba, na které se objevily nedostatky ve svarech hned při otevření v září 2010, trpí podle studie Inženýrské akademie vnikáním vzduchu mezi ocelové pláty držící vrchní část mostu s vozovkou.
Pražský okruh. Ilustrační foto.

Pražský okruh. Ilustrační foto. | foto: Jan KoubaČTK

Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) může mít nově zjištěná vada vliv na životnost celé stavby. ŘSD nyní jedná o možnostech opravy, akutní nebezpečí řidičům nehrozí.

Ocelové pásnice mostu, což jsou několik centimetrů tlusté ocelové pláty, na sebe nenaléhají. Při průjezdu těžkých nákladních vozidel se tak vzájemně pohybují a netěsnostmi mezi ně vniká vzduch. Ten se následně vypouští a neustálým opakováním tohoto cyklu se výrazně snižuje životnost spojů ocelové konstrukce.

Podle ŘSD představuje toto „dýchání lamelových pásnic“ skrytou vadu a její vyřešení bude požadovat po zhotoviteli - společnosti Bögl a Krýsl. Ta je mimo jiné podepsána pod mostem ve Studénce, který se v roce 2008 zřítil na projíždějící vlak.

Mostu se už jednou prodlužovala záruka. Z pěti na 20 let

Výrazného prodloužení záruční doby Lochkovského mostu z pěti na 20 let dosáhlo ŘSD už na konci roku 2012. Prodloužení lhůty ŘSD požadovalo kvůli vadám ve svarech, které se od otevření mostu pravidelně monitorují ultrazvukem. Tyto praskliny se ale podle zjištění Inženýrské akademie nyní nerozšiřují.

Statikou problematického mostu, po kterém denně projede na deset tisíc nákladních aut, se začala v posledních dnech zabývat i policie. Zahájení vyšetřování potvrdilo Krajské ředitelství policie hlavního města Prahy. Vyšetřovatelé si od ŘSD vyžádali plány mostu i další dokumenty a zahájili výslechy svědků.

Most za zhruba miliardu korun je součástí jihozápadní části Pražského okruhu, který vyšel přibližně na 20 miliard korun a měří 23 kilometrů. Most stavělo sdružení firem Hochtief, Strabag a Bögl a Krýsl. Poslední z nich prováděla montáž ocelové konstrukce mostu, ve které se vady objevily.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.