Tramvaje 15T by se měly stát "základními" vozy Dopravního podniku a mají nahradit na pět set starých vozů označených T3. Celkem bude mít Praha k dispozici dvě stě padesát nových tramvají.
První měla mít již před rokem, výrobce ale potřeboval delší dobu na testování. Jako náhradu za zdržení Dopravnímu podniku prodloužil záruční dobu na 31 měsíců.
TRAMVAJ ForCityNázev Škoda 15T ForCity Míst k sezení 61 Míst k stání 239 Délka 31,4 metru Šířka 2,46 metru Výška 3,6 metru Max. rychlost 60 km / h |
Poprvé vyjela Škoda 15T v hlavním městě 5. října na lince číslo 24. "Tramvaje 15T jsou budoucností kolejové dopravy v Praze. Věřím, že cestující ocení moderní design tramvaje i skvělé jízdní vlastnosti," řekl při zahájení zkušebních jízd s cestujícími generální ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák.
Tramvaje se měly v Praze v běžném provozu objevit již začátkem roku. Jenže vůz neprošel zkušebními testy, během nichž musí bez cestujících najezdit pět tisíc kilometrů.
Rozdílů oproti předchozímu modelu zvanému porsche je hned několik. Nová tramvaj je celá nízkopodlažní, má také větší okna, takže lépe větrá, a sedačky jsou dřevěné. Dveře do kabiny řidiče jsou více opticky odděleny, takže si je cestující nebudou plést s dveřmi do vozu jako u porsche.
Vůz je také vybaven zařízením, které při brzdění vrací energii do sítě, takže je mnohem šetrnější než starší typy tramvají.