Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Takhle to pojede. Revoluce v MHD se odkládá, mění se jen autobusy

  14:03aktualizováno  14:03
Změny v pražské MHD od 7. dubna nebudou zdaleka tak rozsáhlé, jak plánoval Ropid. V okolí prodloužené trasy metra A zůstanou všechny tramvaje kromě linky 2. Úpravy se dotknou hlavně autobusů v této oblasti. Padl i plán spojit Anděl s Dejvicemi autobusem přes Strahovský tunel.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Lukáš BíbaMF DNES

Dohodu stvrdilo město s organizací Ropid ve čtvrtek.

Na základě četných stížností občanů i radnic magistrát avizované rozsáhlé změny minulý týden zrušil (čtěte zde), doprava se bude měnit převážně jen v oblasti čtyř nových stanic metra, které se otevřou 6. dubna.

Změny linek MHD po otevření nových stanic metra ZDE

„Jsem velmi rád, že se podařilo tak rychle dosáhnout širší dohody mezi Ropidem a dotčenými městskými částmi na úpravách linek tramvají a autobusů. Díky tomu bude dostatek času na přípravu nových jízdních řádů i na informování cestující veřejnosti,“ řekl radní pro dopravu Petr Dolínek.

Mapu změn si prohlédněte ZDE

Trasu změní řada autobusů v západní části metropole. Například linka číslo 119 od ruzyňského letiště bude končit u stanice metra Nádraží Veleslavín.

„Linky ve směru od Berouna, Rudné, Ořecha a Řeporyjí, které nyní končí u metra B, budou nově prodlouženy ke stanici metra Nemocnice Motol a do obratiště Vypich,“ uvedl šéf Ropidu Pavel Procházka.

Nově zavedená metrobusová linka číslo 142 propojí přes zastávky Nové Butovice, Luka, Sídliště Dědina a Nové Vokovice linky metra A a B.

Beze změn pak zůstanou linky v Patočkově ulici a trasa linky 167 z Anděla k Nemocnici Na Homolce. Některé linky budou přečíslovány.

Projeli jsme novou linku 184 z Velké Ohrady přes Motol na Hradčanskou

Ropid uvádí, že se z jeho původního návrhu podaří uskutečnit asi 70 procent změn linkového vedení autobusů v západní části Prahy. Změny se prakticky nedotknou tramvají. Všechny linky zůstávají, až na dvojku, která bude zrušena.

Organizace Ropid odpískala rovněž plán propojit Anděl s Dejvicemi autobusem vedeným Strahovským tunelem. Cesta by trvala asi deset minut. „Protože zůstala ve své trase tramvaj číslo 20, nebylo by nyní ekonomické vést autobus tunelem,“ řekl iDNES.cz mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Dodal, že tato linka bude součástí dalších změn v dopravě v opačné části Prahy. Kdy na ně dojde, nespecifikoval.

Radnice jsou nyní se změnami spokojeny

Městské části jsou se stávajícími změnami spokojeny. Jen Praze 6 přišlo od občanů na tři tisíce připomínek k původnímu návrhu.

„Důležité pro občany Prahy 6 je, že radnice uhájila zachování tramvaje číslo 18 na Petřiny, beze změny zůstávají zatím také tramvaje číslo 20 a 22. ‎Budeme nadále trvat na tom, aby změny MHD byly co nejvíce promyšlené a vyhovovaly co nejvíce občanům,“  řekl starosta Prahy 6 Ondřej Kolář.

Podle místostarostky radnice Petry Kolínské se nyní zlepší spojení Ruzyně a Malého Břevnova s metrem. „Za ideální ale nepovažujeme ztrátu přímého spojení Petřiny - Nové Butovice,“ uvedla.

Spokojeni jsou i v Praze 13, návrh změn zahrnuje podstatné připomínky této radnice. „Obhájili jsme zachování trasy autobusu 174 z Velké Ohrady přes Luka, zachování linky 168 a dostatečného počtu spojů na sídliště Velká Ohrada,“ řekl starosta David Vodrážka.

Radnice Prahy 5 potom vítá zachování linky 167 spojující Anděl s nemocnicí Motol, stejně jako zkrácení intervalů autobusů linky 191.

Autobusová linka měla jezdit i Strahovským tunelem. Tato změna padla:

Autor:






Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.