Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Lidé viděli téměř celý tunel Blanka, včetně technického zázemí

  7:20aktualizováno  7:20
Dvacet tisíc lidí si přišlo ve státní svátek prohlédnout dosud největší zpřístupněnou část tunelu Blanka. Stavbaři návštěvníkům odhalili také technické zázemí stavby a lidé se poprvé podívali i na Trojský most.

Už potřetí se v pátek mohli zájemci podívat na stavbu pražského tunelu Blanka. Tentokrát se jim otevřelo pět a půl kilometrů tunelu z celkových šesti. "Lidé viděli všechny způsoby stavby tunelu. Procházeli jak hloubenými úseky, tak raženými i povrchovými," řekl iDNES.cz Jan Kvaš, vedoucí projektu ražení tunelů.

Fotogalerie

Kromě toho se jim odhalily také technické prostory, které budou při běžném provozu uzavřeny. A to včetně technologických propojek a technologického vybavení, doplnil Kvaš. Podle něj už jde samotná stavba tunelu do finále a rozbíhá se montáž technologického vybavení tunelu, jako je například větrání nebo elektroinstalace.

Návštěvníci vstoupili do podzemí z ulice Svatovítská v Dejvicích, procházeli pod Letnou, Stromovkou i pod Vltavou a došli až do Tróji. Tam však prohlídka nekončila. V pátek město poprvé zpřístupnilo i Trojský most, který povede do Holešovic.

Most zdobí unikátní oblouková konstrukce. Vzepětí oblouku je pouze 20 metrů, což při dvousetmetrové délce mostu tvoří pouze 10 procent, bude to tedy jedna z nejplošších mostovek na světě. Podle vedoucího projektu výstavby mostu Alexandra Tvrze je dokončení mostu naplánováno na konec roku 2013.

Stavba výrazně pokročila, chválil proměnu primátor

Výstavba nejdelšího městského tunelového komplexu v Evropě se podle metrostavu blíží do závěrečné fáze. Budoucí severozápadní součást městského okruhu bude měřit celkově 6 382 metrů a povede od křižovatky Malovanka u severního portálu Strahovského tunelu ke křižovatce Trója. První auta by na ni měla vyjet v květnu roku 2014.

"Dnes jsem nejen já, ale všichni, kdo touto výjimečnou pražskou stavbou procházeli při loňském dni otevřených dveří, viděli obrovskou proměnu. Je za ní obrovský kus práce. Dnes už si asi všichni umíme lépe představit, že za necelé dva roky tudy budou projíždět automobily," řekl pražský primátor Bohuslav Svoboda.

Tunel ovšem provází i kritika kvůli velmi vysoké ceně. Původně měl stát 27 miliard korun, nakonec se ale účet za Blanku vyšplhal na cifru o deset miliard vyšší (čtete více o definitivní ceně tunelu)

Autor:




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Řidič s autem uvízl na přejezdu u Kolína (18.8.2017)
Řidič nezvládl přejezd, z koridoru u Kolína museli auto odtlačit hasiči

Středočeští policisté a hasiči dopoledne zasahovali na železničním přejezdu u Kolína, kde uvázlo auto na kolejích. Žádný vlak se s vozem nesrazil, spoje však...  celý článek

Otevření prodloužené trasy C metra
Do Letňan pojede v sobotu večer MHD častěji, kvůli show Robbieho Williamse

Pražský dopravní podnik posílí v sobotu odpoledne dopravu v okolí Letiště Letňany, kde večer vystoupí britský zpěvák Robbie Williams. Častější jízdy metra a...  celý článek

Emauzy. Na klášter a kostel dopadly tři ničivé zápalné pumy, každá o váze 227...
Zmizelá krása Česka. Když záhuba stavebních skvostů bolí

Když v srpnu 1881 vyhořelo Národní divadlo, matka malířky Zdenky Braunerové napsala Antonínu Chittussimu: „Plakala jsem jako dítě. V Čechách bylo v té chvíli...  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.