V Boleslavi padl nový rekord, továrny Škodovky vidělo 80 tisíc lidí

  • 42
Výrobní linky, svařovna, roboty i vývojové centrum. Desítky tisíc zvědavců ze všech koutů země dorazily do Mladé Boleslavi, aby si mohli prohlédnout útroby automobilky. „Jezdím Octavií a tak jsem se přijel podívat s celou rodinou, jak se mi narodila,“ říká s nadsázkou Roman Koutecký z Prahy.

Na den otevřených dveří v mladoboleslavské automobilce Škoda přijel s celou rodinou. „Zatím jsme viděli montáž fabie, ale chystáme se projít celý závod. Děti zajímají hlavně atrakce, třeba vláček a poníci,“ dodává.

Do tajů výroby škodovek přijely nahlédnout tisíce lidí. K polednímu počet návštěvníků přesáhl 50 tisíc. Po půl druhé už se blížil hranici 70 tisíc. O další dvě hodiny později už bylo jasné, že padl rekord. Letos do areálu dorazilo 80 tisíc návštěvníků, o 10 tisíc víc než před čtyřmi lety.

V Mladé Boleslavi vzniklo několik záchytných parkovišť, největší bylo na letišti v Bezděčíně, kam každých pět minut zajížděly autobusy. I přesto, že tisíce návštěvníků dorazily autem, byla doprava ve městě v klidu a policisté nemuseli řešit žádné nehody ani velké kolony.

„Nezaznamenali jsme žádné větší problémy,“ říká mluvčí středočeské policie Štěpánka Zatloukalová.

Přijeli lidé z celé země, výjimkou nebyli zájemci z Prahy, Brna i třeba Plzně. Většinu ale tvořili současní nebo bývalí zaměstnanci firmy a jejich rodiny. „Pracovala jsem ve výrobě převodovek v hale M2, tak mě sem rodina vzala, abych se podívala, jak to tady vypadá teď,“ říká Danuše Ledvinová z Bakova nad Jizerou.

Svařovací roboty uhranuly nejen děti

Největší zájem je o výrobu modelu Octavia. V uličkách mezi montážní linkou se tísnily tisíce lidí. Návštěvníky fascinovala i ukázka svařování karoserií vozů, kde byly v provozu i desítky svařovacích robotů Kuka. „Je to opravdu fascinující, jak si sami podávají plechy, jak automaticky svařují. Hlavně děti z nich nemohly spustit oči,“ hodnotil Martin Dvořák z Mladé Boleslavi.

Zájemci si mohli projít výrobní linky v celkové délce dva kilometry. „Určitě by návštěvníci neměli vynechat ani svařovnu, kde máme nasazeno přes 1 800 robotů,“ řekl člen představenstva Škoda Auto odpovědný za výrobu Michael Oeljeklaus. „Doporučil bych i návštěvu Lean centra, kde se zabýváme ergonomií a také vzděláváním a kvalifikací zaměstnanců,“ řekl Oeljeklaus.

Lidé se ale mohli podívat také do moderního skladovacího centra či do technického vývoje podniku.

Šéf automobilky Winfried Vahland připomněl, že Škoda loni poprvé vyrobila přes milion vozů, polovina z toho vznikla právě v Mladé Boleslavi. „Výroba běží na plné obrátky. Teprve před několika týdny jsme zvýšili výrobu modelů Fabia a Rapid Spaceback ze dvou na třísměnný provoz. Díky tomu dostalo novou práci víc než osm set lidí,“ uvedl Vahland. „Celkem tak dnes jen v závodě Mladá Boleslav pracuje přibližně 22 tisíc zaměstnanců,“ řekl.