Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Metro A by mělo skončit v Motole, na letiště ať jezdí vlak, plánují véčkaři

Věci veřejné představily volební program do podzimních komunálních voleb v Praze. Chtějí například prosadit, aby trasa metra A skončila v Motole. Na letiště v Ruzyni by pak měl jezdit vlak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

richu_ch

no, stavet metro

k tomu aerodromu v Praze ...

0/0
3.9.2010 12:48

Komanchg

Paní Reedová

Metro až na letiště je nutné. Podle mě by bylo nejlepší, kdyby do Ruzyně vedlo jak metro, tak i vlak. Těch lidí, co jezdí na letiště a zpátky je opravdu hodně a je velká ostuda, že metro tam nevede už dávno. Bohužel to komouši nedomysleli. Až se přivede metro do Ruzyně, tak se stane toto letiště opravdu špičkovým.

0/0
1.9.2010 23:11

CART09

Re: Paní Reedová

a co Vás k tomu názoru vede? Kolik lidí z Motola pojede na letiště, aby to ospravedlnilo stavbu linky metra přes řídce obydlené oblasti? Protože ze všech ostatních míst republiky mohou jet vlakem, který bude stát zlomek ceny stavby toho metra...

0/0
2.9.2010 15:35

kyk

Re: Paní Reedová

přeci nejde o to kolik lidí pojede z Motola na Letiště. Jde o to kolik lidí pojede z Prahy na letiště, a z letiště do Prahy.

Dostavba do Motola bude, otázkou spíš je, kdy se bude prodlužovat až na letiště. Relativně dostačující by byla prozatím cesta vlakem, tam ale hrozí zdržení díky nutné rekonstrukci tratě do centra.

0/0
3.9.2010 8:17

richu_ch

Re: Paní Reedová

to je kvalitni argument. Nadrazi na letisti by prospelo jak Prazanum, tak i vsem ostatnim v zemi. Metro je jenom pro Prazany. Ale musely by se jeste protahnout spoje z Moravy az k letisti, aby to melo smysl. To same ze zapadu, spoje by tam pochopitelne musely taky stavet.

0/0
3.9.2010 12:36

woody.birch

Ano, ta trasa je zbytečně dlouhá.

Metro A do Motola peostě nikdy nemělo směřovat. Stejně tak jako zatáčka na konci céčka.

0/0
1.9.2010 18:06

Good luck

Reedová...

...to je ta co už kope asi za šestou stranu? A ona chce bejt ještě primátorka..? ;-D

0/0
1.9.2010 13:09

richu_ch

Re: Reedová...

myslim, ze "kope" je spatny vyraz ...

0/0
3.9.2010 12:38

thebadscotch

nesmyslná zatáčka do motola

mě se hlavně líbí jak tu je každej druhej chytrej, když bydlí v brně a bude něco povídat o letišti ruzyně.... doprava na letiště je otřesná! bydlim na kulaťáku a pracuju na letišti a věřte že neznám horší bus než 119 sice má interval 6minut ale to absolutně nestačí, vždycky je narvaný k prasknutí tam i zpět... v létě bych těch 25 minut jízdy při 40 stupních a nemožnostii se pohnout nikomu nepřál! rychlodráha nebo vlak je prostě blbost, stejně jako metro do motola, odkud bude jezdit vlak? z dejvic? na co to komu je? proč má bejt metro v motole a nešvihnou to rovně pod evropskou? somráci a infekční spoluobčané ať jezdí busem do nemocnice to snad není takový problém, letiště asi denně obslouží víc lidí! ;-€

0/0
1.9.2010 9:57

ODSCSSD

Re: nesmyslná zatáčka do motola

ja pracuju na korunovacni... jezdi tudy autobus na letiste AE a je teda vzdycky poloprazdnej...

a metro na letiste mi teda taky prijde zbytecnej luxus...

0/0
1.9.2010 11:27

Komanchg

Re: nesmyslná zatáčka do motola

To bude tím, že do busu AE se platí speciální jízdné. A lidé opravdu nemají chuť si ještě připlácet, aby se dostali na letiště. Kdbyste tomuto tématu trochu rozuměl, přijdete na to, že metro na letiště musí vést.

0/0
1.9.2010 23:14

laape

Re: nesmyslná zatáčka do motola

Vážený,to bude zřejmě tím, že většina lidi jezdí busem z Dejvic. Jelikož přecpanou Korunovační nejezdí už ani MHD, která spojovala Hanspaulku s centrem:-/.

0/0
2.9.2010 12:52

kokrspanel

Re: nesmyslná zatáčka do motola

Metro A na letiště je naprostá kravina. Vždyť ani nevede na hlavní nádraží, odkud drtivá většina lidí jede dál po republice. Jsem jednoznačně pro rychlodráhu Ruzyně - Hlavní nádraží, která dodatečně obslouží také Veleslavín, Dejvice a holešovice a zlepší MHD tam. A pak metro může klidně vést dolů do Motola. Ale tam už dost pak! Natahováním linek si moc nepomůžeme. Hlavní cíl by mělo být déčko, které odlehčí céčku a také dalším linkám v centru. Především přestupní uzly jsou naprosto přetížené.

0/0
1.9.2010 12:53

martin_simek

RYCHLODRAHA

0/0
1.9.2010 0:46

Dusan321

Idealni reseni

Nepostavit nic a nechat to tak jak to je. Vzhledem k tomu, ze nova pristavaci draha se stejne podle vseho nepostavi, tak kapacita letiste stejne zustane nekde lehce pres tech deset milionu rocne co je uz nyni. K odvozu takoveho poctu cestujicich klidne staci stavajici mimochodem velmi dobre vyresene autobusy. Proletal jsem slusnou cast Evropy a kvalita dopravy z letiste do mesta je v Praze nyni znacne nadprumerna (jako ostatne i vetsina dalsich parametru letiste). Nevidim duvod proc stavit metro ci vlak pro prumerne necelych 2500 cestujicich za hodinu, to zvladnou spolecne s taxiky i ty stavajici autobusy a vyrazne levneji.

0/0
1.9.2010 0:06

tyrael

Re: Idealni reseni

Taky myslim. Navic s uvedenim do provozu letiste ve Vodochodech ktere je vpodstate jiste dojde jeste ke snizeni provozu na Ruzyni. Podle me by s emelo dostavet metro do Motola a dal uz nci nestavet. Stejne nato nejsou penize, misto cehokoliv na letiste postavit to metro D a dostavet obchvaty vnitrni i vnejsi.

0/0
1.9.2010 0:12

j333x

Re: Idealni reseni

ehm ... kdyz jste projel slusnou cast Evropy, tak mi prosim reknete, ktere jine letiste podobne velikosti ma HORSI dopravu na letiste z centra ... me napadaji jenom nejaka regionalni letiste, vsude jinde to je radove lepsi (narvanou 119 nebo 100 za dustojny zpusob fakt nepovazuji)

0/0
1.9.2010 9:08

kokrspanel

Re: Idealni reseni

Neznám horší dopravu na letiště než 119. Vždyť není ani nízkopodlažní!!! Lidi se tam rvou nahoru s kufry, nemají je ani kam dát, stojí na schodech a navzájem se blokují.

0/0
1.9.2010 12:55

richu_ch

Re: Idealni reseni

tak treba Suvarnabhumi (BKK), ktere bude skromnym odhadem 5x vetsi, nez Ruzyn, dodneska nemelo krome dalnice zadne jine pripojeni ... (nekdy v techto dnech se tam dostavuje Sky-Train ...)

0/0
3.9.2010 12:57

tyrael

A jeste podstatny detail.

Jak tady poznamenal Martin Subrt, metro si plati mesto samo, kdezto rychlodrahu ma platit stat. Dovedete si nekdo predstavit, ze v dobe kdy stat setri na stavbach  a zastavuje uz rozestavene useky dalnic a koridoru, najednou Barta prijde a rekne tady mate 35 miliard na rychlodrahu? To asi nikdo pri smyslech. Co si Praha sama nepostavi, to mit nebude.

0/0
31.8.2010 23:54

Martin Šubrt

Re: A jeste podstatny detail.

No jo, ale ten vlak tam je a dřív nebo později rekonstruován bude, stejně jako ostatní tratě v Hostivaři apod. Tudíž do něj ty peníze stejně potečou... Ovšem před tím zbytečně do toho metra... A právě ty městské...

0/0
1.9.2010 10:22

othoma

Re: A jeste podstatny detail.

oni jsou určité rozdíly v systémech kolejové dopravy a modernizace železničních tratí v Praze nemá  s výstavbou metra nic společného

0/0
1.9.2010 22:42

CART09

Re: A jeste podstatny detail.

35 miliard?? Za rekonstrukci 20km už existující trati, tedy bez nutnosti výkupů pozemků atd? To by byly ty koleje ze zlata, ne?

0/0
2.9.2010 15:37

Martin Šubrt

...

Jenom bych VV chtěl upozornit, že podoba trasy do Motola je ovlivněna snahou Béma to vést až na letiště. Tudíž vypadla stanice na Hadovce, na Červeném Vrchu se šetřilo a vestibul nevede až do sídliště, šetřilo se i na Petřinách, ubyla jedna obratová kolej. Dále se spoléhalo, že to dojede k terminálu Dlouhá Míle, takže to nemá skoro žádné, nebo provizorní terminály pro busy a vlastně žídné záchytné parkoviště pro auta. Tudíž metro do Motola může dlouhodobě fungovat jen těžko, nebo jeako nákladné provizorium. Pochopitelně na letiště to byl nesmysl, nicméně i ta první etapa už s tím počítala, takže teď už to skoro nemá dobré řešení. http://subrt.blog.idnes.cz/r/18047/Prazska-dopravni-apokalypsa.html

0/0
31.8.2010 23:07

tyrael

Re: ...

Stanice na Hadovce nikdy byt nemela - uvazovalo se o stanici na Borislavce, ale soukromy majitel odmitl prodat pozemek vhodny ke stavbe zastavky a jeho cena na vyvlastneni by byla prilis vysoka. Terminaly pro bsy budou na Velslavine, kde je obrovska plocha v miste cerpaci stanice smerem k hotelu.

0/0
31.8.2010 23:25

Martin Šubrt

Re: ...

Vy jste asi ten piditerminál pod chystanou zástavbou nad tou benzinkou neviděl, že...?

0/0
31.8.2010 23:30

tyrael

Re: ...

On m,a byt misto te benzinky az k tomu hotelu -cca 8000 m2. To je skoro stejne velke jako Florenc.

0/0
31.8.2010 23:33

Martin Šubrt

Re: ...

Zhruba se tam pohodlně obrátí bus 119 a busy z Dědiny, odstav tam bude tak na tři autobusy. Fakt mrkněte na tu Hradčanskou, pročpak by se tam jinak pro ty modré busy stavěly ty zastávky dlouhé 150 m...

0/0
31.8.2010 23:35

Knize Ignor

Re: ...

150m dlouhy pas, siroky 4 metry, no to je 600m2, takze ani ne desetina tech 8000m2.

0/0
31.8.2010 23:37

tyrael

Re: ...

Je to do doby nez se dostavi ten terminal ve Veleslavine, apk to bude zruseno. A jak rikam, mate asi spatnou prostorovou predstavivost, ale ta plocha je skutecne velka. Staci se podivat do tech planu nebo do Google maps.

0/0
31.8.2010 23:37

Martin Šubrt

Re: ...

Vzhledem k tomu, že části toho projektuju, tak se domnívám, že představivost nepotřebuju, koukám na konkrétní výkresy...

0/0
31.8.2010 23:42

tyrael

Re: ...

200x40 je ta plocha.

0/0
31.8.2010 23:45

jeenedobík

Né tak zhurta!

Já bych chvíli počkal, véčkaři ještě můžou "vyšumět", jako už několik jejich předchůdců.

Kde jsou jejich sliby?      (odpověď za 100 :-P)

0/0
31.8.2010 23:01

selfdeception

hlavně si už nikdo neuvědomuje

že ta "rychlodráha" bude trať Praha - Kladno s malou odbočkou na letiště :-P Takže v naší bananánové republice budem mít železnici a vlak souběžně, idiocie na entou ;-€ Metro do Motola je úplná zbytečnost! Petřiny a Vypich mají nízkou frekvenci cestujících, tramvaje po vlastním tělese... A pokud někdo někdo argumentuje faktem, že bábodědci budou jezdit metrem do nemocnice, tak tohle zvládne mnohem lépe upravený nízkopodlažní bus z Hradčanské ;-€

0/0
31.8.2010 22:00

tyrael

Re: hlavně si už nikdo neuvědomuje

To praveze nebude, ma to byt zcela nova rychlodraha - nove koleje, vetsi cast v podzemi a nove vlaky - naklady 32 miliard. Tedy o 10 vice nez ma stat metro do Motola a stejne jako by stalo prodlouzit metro z Motola na letiste.

0/0
31.8.2010 23:26

Martin Šubrt

Re: hlavně si už nikdo neuvědomuje

žádná větší čst rychlodráhy v podzemí, jen část od Hradčanské kousek před Veleslavín... Zbytek na povrchu. Metro bude celé pod zemí...z toho jaksi náklady vyplývájí i dítěti...

0/0
31.8.2010 23:29

tyrael

Re: hlavně si už nikdo neuvědomuje

To nemate pravdu, rychlodraha pojede celou stromovku v tunelu az do Ruzyne prakticky, staci se podivat na plany.

0/0
31.8.2010 23:34

Martin Šubrt

Re: hlavně si už nikdo neuvědomuje

Ano, Stromovka je také částečně zakrytá, za Veleslavínem není pro žádný tunel, kromě prostoru odbavovacích hal letiště důvod.

0/0
31.8.2010 23:37

tyrael

Re: hlavně si už nikdo neuvědomuje

Nicmene je tam naplanovan a je v uzemnim planum, takze zmenit to uz nepujde. Navic Praha 6 jasne deklarovala, ze jakekoliv zmeny zablokuje.

0/0
31.8.2010 23:39

Martin Šubrt

Re: hlavně si už nikdo neuvědomuje

Praha 6 se současnou podobou projektu vyslovila souhlas. Žádné změny nikdo nechystá a dalo by se to postavit za 25 miliard...

0/0
31.8.2010 23:44

tyrael

Re: hlavně si už nikdo neuvědomuje

To si delate legraci? nevim tedy odkud berete to cislo, kdyz oficialne se uvadi 32 miliard a jine sjem nenasel. Ma to ale drobny hacek - na rychlodrahu s ebudou muset nakoupit nove vlaky, ktere to prodrazi o dalsi miliardy - kdezto vozu metra ma Praha dostatecnou kapacitu.

0/0
31.8.2010 23:46

Martin Šubrt

Re: hlavně si už nikdo neuvědomuje

Už jsem vám napsal, že vozy metra na provoz za Motol Praha nemá a i na ten je má jen tak tak... Naštěsí tam toho moc jezdit nebude...

0/0
31.8.2010 23:52

tyrael

Re: hlavně si už nikdo neuvědomuje

Ma, muze jeste za par desitek milionu modernizovat nekolik starych souprav ktere ted stoji v depu a nejezdi, nicmene sjou funkcni.

0/0
31.8.2010 23:55

Martin Šubrt

Re: hlavně si už nikdo neuvědomuje

Poslední už do Plzeně odjela, asi před 14 dny... Přesně ty budou potřeba pro metro do Motola.

0/0
1.9.2010 0:02

tyrael

Re: hlavně si už nikdo neuvědomuje

Mno tak to se tedy priznam ze jsme nevedel, ja zil v tom ze cca 8 souprav je nekde na Kacerove a asi pred rokem tomu tak bylo.

0/0
1.9.2010 0:08

Spravedlivý hněv

Metro má velkou nevýhodu

v tom, že jezdí jenom do půlnoci. Letadla lítaj furt, třeba chartery hlavně v noci.

0/0
31.8.2010 21:46

jeenedobík

Re: Metro má velkou nevýhodu

Po anketě véčkařů budou letadla zrušena!!

;-D:-P;-D

0/0
31.8.2010 23:03

Von der Tann

vymývání mozků bémovsko - chalupovskou mafií

6. zanedbatelné množství cestujících ve směru DEJ - MOT - pro metro určitě - ve srovnání třeba s Thomayerovou nemocnicí

7. nevhodnost metra pro napojení letiště - v celé Evropě jezdí metro jen na 2 letiště" London Heathrow/při 60 mil. cestujících OK a Norimberk/malé letiště na kraji relativně malého města. Všude jinde jezdí...VLAK

8. I kdyby 100% cestujících sedlo do metra, tak to vychází na 800-900 lidí za hodinu. To se vejde do jedné soupravy. A stavět tunel na více než 40 mld. kterým by projel 1 vlak za hodinu je dost drahá legrace...

Nezbývá než držet VV palceR^

0/0
31.8.2010 21:21

tyrael

Re: vymývání mozků bémovsko - chalupovskou mafií

Metro by nestalo 40 miliard, ale 22 - oproti rychlodraze, ktear by stala 32 miliard - viz Sprava zeleznicni dopravni cesty - kvuli potrebe vetsi cast trate vest podzemi kvuli hluku. Metro je vhodne k vedeni na letiste - jinde v Evrope tomu neni tak proto, ze lestiste jsou obvykle vice vzdalena od mest - ale letiste v Praze lezi prakticky primo ve meste. Co se tyce kapacity, je to uz absolutni nesmysl, nebot u zastavky Veleslavin bude zbudovano obrovske P+R parkoviste a autobusove nadrazi, kde budou koncit stovky autobusu ze stredoceskeho kraje, ktere doted ucpavaly evropskou a Vitezne namesti. Mate prestavu kolik osob to obslouzi? Urcite vice nez v Letnanech. Navic do nemocnice Motol ej potreba zbudovat bezbarierovou dopravu, protoze autobusy z Dejvic nebo z Andela jezdi i pres kratke intervaly naprosto pretizene a neni vyjimka ze se do dvou trech vubec nedostanete - nemluve o kocarcich nebo vozickarich. Mimo to pouze v Motolske nemocici pracuje cca 4500 lidi.

0/0
31.8.2010 21:50

Von der Tann

Re: vymývání mozků bémovsko - chalupovskou mafií

Milý zlatý,

- když 4 stanice metra do Motola mají stát 19 mld tak asi celé metro do Ruzyně nebude stát 22 mld.

- jasně takže všude v Evropě jsou blbci co jezdí na letiště rychlým a pohodlným vlakem jen inteligent tyrael se bude kodrcat metrem na stojáka;  na Veleslavíně žádné P+R parkoviště nebude, není ho kam dát, jen dočasné stanoviště bus cca pro polovinu dnešní kapacity Dejvické

- argument hluku vlaku neberu viz níže;2/3  cestujících do Motola stejně pojedou busem ze Smíchova , Butovic apod.

- a když jsme u té nemocnice - kolem Thomayerky projede denně 85 tis. cestujících busy je proto, že Bém a tyrael chtějí mít pomník na Praze 6...Rv

0/0
31.8.2010 22:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.