Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Místo vlaků autobusy? Středočeský kraj by tím ušetřil, lidem to uškodí

Ministerstvo dopravy uvažuje o zrušení provozu na pěti železničních tratích ve středních Čechách. Vedení kraje slibuje, že místo vlaků nasadí autobusy, které vyjdou levněji. Ušetřit by se mohlo až několik milionů korun ročně. Obyvatelé postižených obcí ale zůstanou i přes zavedení autobusů odříznuti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza13

Zrušení železnice je 1. etapa,

zrušení těch obcí pak 2.etapa.

0/0
12.9.2010 21:21

pepouš

DOPLNĚK ŽELEZNICE BY MĚL BÝT AUTOBUS

Když vzikalaautobusová doprava, byla doplňkem dopravy železniční. Vzájemná provázanost je nutná. To se alepořád žvaní o nutnosti  konkurence v dopravě, aby ceny byly co nejnižší. Ale, že se veřejná doprava dotuje ( vlaková i autobusová), to už se moc neříká.

Prostě chbí koncepce a pak je moc žvanilů, kteří rozumí všemu a místo v hospodě, žvaní na internetu.

0/0
12.9.2010 21:03

AAA2

Re: DOPLNĚK ŽELEZNICE BY MĚL BÝT AUTOBUS

No tos teda prozradil statni tajemstvi ze je verejna doprava dotovana. Zitra budes zastrelen...

0/0
12.9.2010 22:44

Banned_User

ilustrační fotka

iDnes překonala všechny předpoklady touhle ilustrační fotkou ;-D

0/0
12.9.2010 20:02

fantomas256

Re: ilustrační fotka

to musel být vtip, jinak si to nedokážu vysvětlit ;-D

0/0
14.9.2010 14:33

petrph

aspoň vidíme,

co ministerstva řízená novou vládou chápou pod pojmem "místo". Normální člověk by tím pojmeme chápal nahrazení 1 ku 1, tedy že všude kam zajížděl a stavěl vlak , bude zajíždět i autobus. Ale ministerstvo to chápou ve stylu, on tam už nějaký autobus poblíž (plus mínus 10 km) jednou dvakrát denně jezdí a lidi můžou dojít, takže vlak můžeme zrušit.

Tak si dejme pozor až budou podobně "místo" řešit školy, nemocnice....;-(

0/0
12.9.2010 17:38

MH1

proc je proboha na fotce polske nadrazi???

 

0/0
12.9.2010 15:02

TigerM

Re: proc je proboha na fotce polske nadrazi???

taky jsem koukal... ;-D

0/0
12.9.2010 15:23

Inž.ZABABA

Re: proc je proboha na fotce polske nadrazi???

Polské nádraží - náš vzor!!

0/0
14.9.2010 13:51

KOLDAK

A kdy se bude rušit pindulíno?

to je ztrátové, až hanba.

0/0
12.9.2010 15:01

BrainWashingtonZweistein

Furt se tvrdilo, že železnice je nejlevnější doprava?!!

A, teď není? A, na co se budujou ty 200 milijardový "koridóry" ?? ! Na houby? Na houby! :-(

0/0
12.9.2010 14:42

rur

MHD by mělo být zadarmo

Když jsme tak u toho, myslím si, že městská hromadná doprava by pro lidi měla být zadarmo (ta regionální a dálková asi ne). Stejně na ni město dává víc peněz než se vybere za lístky, a ušetřilo by se na vedlejších nákladech spojených s vystavováním a kontrolováním lístků. Používalo by ji ještě více lidí, takže by spoje MHD byly ještě častější a aut ve městech ještě méně.

0/0
12.9.2010 14:18

pavel.61

Re: MHD by mělo být zadarmo

A pak jses probudil,ze?Prosim te,zamysli se nejdrive nad tim co napises.Vzij se do te situace,prosim.Ty by jsi delal v dnesni dobe zadarmo?Asi neeeeee,ze?:-/

0/0
12.9.2010 14:29

rur

Re: MHD by mělo být zadarmo

Ale houby. MHD je dotovaná. Řekněme, že v nějakém modelovém městě stojí MHD ročně 75 milionů, město na MHD platí ročně 50 milionů a 25 milionů se vybere na lístkách, Můj návrh je, že by cestující neplatili nic a město by dávalo celých těch 75 milionů ze svého. Takhle polopaticky je to snad už jasné.

Pokud i myslíte, že MHD žije z těch pár korun co jim lidé dají za lístky, tak tomu tak opravdu není, to je jen takový regulační poplatek.

0/0
12.9.2010 14:38

BMG

Re: MHD by mělo být zadarmo

Jestli by ses neměl zamyslet spíš ty. Peníze získané z prodeje jízdenek tvoří jen malou část celkových příjmů dopravních podniků, většina jsou dotace. Např pražský dopravní podnik měl před pěti lety 75% peněz z dotací a 25% z jízdenek, pochybuji, že se od té doby poměr zlepšil. Úvaha jezdit pro cestující "zadarmo" a vše platit z dotací už není za těchto okolností od věci.

0/0
12.9.2010 14:38

TigerM

Re: MHD by mělo být zadarmo

a nekde tim resi i dopravni situaci, ... Navic naklady na revizory, automaty, turnikety, atp... :-/

0/0
12.9.2010 15:26

rur

Stačí myslet hlavou

To je teda zase problém... Nahradit vlak autobusem přece nemusí znamenat nahrazení stávající linkou! Pokud by to dělal někdo aspoň trochu rozumný, tak místo vlaku pojede autobus "podél trati", tj. obslouží všechna zrušená nádraží + něco navíc, a zachová návaznost spojů. Koneckonců jestli je ten bus na tomhle místě o tolik levnější, měly ČD už dávno na tu trasu nasadit vlastní bus, licenci na to mají. Ale to by v celém systému muselo být dost lidí, kteří myslí hlavou a ne kolenem...

0/0
12.9.2010 14:08

TigerM

Re: Stačí myslet hlavou

tak tam dejte maly zeleznicny vuz, ev. neco jako tramvaj, ... sice vstupni naklady tu jsou, ale provoz to sakra zlevni...

navic spousta regionalnich trati vede od nikud nikam a stacilo by je propojit a hned ziskaji vetsi vyznam... Nechapu, ze se neustale zamitaji navrhy treba na regiotram, muze ale byt trat i oddelena od provozu zeleznice a jen na koncovych nadrazich umoznit prestup na kalsickou zeleznicni dopravu...

0/0
12.9.2010 15:36

unbreakable debater vol.11

Třeba kdyby se autobusové linky nevedly paralelně s vlakem..

...nemusely by ty tratě být prodělečné. Proč raději ty mikrobusy nenakoupíte k tomu, abyste lidi z vesnic svezli k železnici a ta by pak mohla být i docela lukrativní?

0/0
12.9.2010 14:04

rur

Re: Třeba kdyby se autobusové linky nevedly paralelně s vlakem..

Anebo tak. Ale prodloužily by se v některých případech jízdní doby a lidem by se to nelíbilo.

On prostě provoz autobusů je v současné době levnější než provoz vlaků.

0/0
12.9.2010 14:10

wIadin

mozerné hospodaření

vždycky když se mluví o hromadné dopravě tak se zároveň mluví o ztrátách. Tohle mizerné hospodaření fakt nechápu.

0/0
12.9.2010 14:00

První jezdec apokalypsy

Re: mozerné hospodaření

Hromadná doprava je poměrně nákladná.

Všude v civilizované Evropě je ztrátová. Nepřestává mě udivovat, že to tolik lidí stále ještě udivuje.

0/0
12.9.2010 14:06

rur

Re: mozerné hospodaření

Hromadná doprava je služba státu pro lidi, můžou na ní vydělávat dopravci subvencovaní státem, ale stát na ní vydělávat nemůže, to by se lidi nedoplatili. Výdělečných spojů je málo.

Hromadná doprava je služba pro lidi, jízdné je vlastně jen takový regulační poplatek. Ta finanční ztráta je kompenzovaná nefinančním ziskem v podobě menšího provozu na komunikacích (dopad na plynulost provozu, emise, hlučnost...), nižší potřeby parkovacích míst, atd. Tj. čistě finančně je to ztrátové, ale když by e tyhle efekty přepočítaly na peníze, je to ziskové.

0/0
12.9.2010 14:14

KOLDAK

Re: mozerné hospodaření

Obvykle bývá ztrátová třeba policie. Teda pokud si tak jako u nás nevydělává bokem jako mafiánský poskok

0/0
12.9.2010 15:08

tevp

A tak to má bejt,

stát se musí zbavit všech činností, do kterých mu nic není a kterým vůbec nerozumí a zrušit, nebo aspoň razantně snížit všechny daně na minimum ... je to jen sen ... ;-)

0/0
12.9.2010 13:46

První jezdec apokalypsy

Re: A tak to má bejt,

Říkáš tedy, že stát evropské civilizace 21. století má nechat pojít nebohé důchodce v zapadlých vesničkách tím, že jim zruší veřejnou dopravu? ;-D

0/0
12.9.2010 13:50

tevp

Re: A tak to má bejt,

Jak je vidět, stejně to dělá !

0/0
12.9.2010 13:56

První jezdec apokalypsy

Re: A tak to má bejt,

Nedělá. V nadpisu článku je otazník. :-P

0/0
12.9.2010 13:57

AAA2

Re: A tak to má bejt,

Verejnou autobusovou dopravu dneska provozuji vyhradne soukrome spolecnosti, pokud sis nevsiml.

0/0
12.9.2010 22:49

pavel.61

?

Tak to dejte do najmu soukromnikum,kdyz je to tak prodelecne a uvidime,co?:-/ 

0/0
12.9.2010 13:41

První jezdec apokalypsy

Re: ?

Pájo, nesmíš tolik žrát kecy žlutého komika Jančury.

I on by bez dotace kraje nebyl tyto spoje schopen provozovat. :-) Šukafon s průměrně 5 lidma na "palubě", si na sebe těžko vydělá.

0/0
12.9.2010 13:46

pavel.61

Re: ?

Ten mne ani nenapadl,vidis?Ale mel jsem na mysli region na Bruntalsku,kde to maji taky v rukach nejaci soukromnici a funguje to.Jizdenky CD tam neplati,plati se primo pruvodcimu.

0/0
12.9.2010 13:53

První jezdec apokalypsy

Re: ?

Pokud se jedná o nějakou turistickou atrakci (předpokládám úzkokolejka na Osoblaze) s víkendovým provozem (maximálně dva páry vlaků přes pracovní den), tak ta si na sebe asi nějak vydělá.

Provoz přes týden kolem Vraňan a Roudnice těžko. Ale věřím, že přes víkend by se tam soukromníkovi (partě nadšenců) dařilo.

0/0
12.9.2010 13:57

pavel.61

Re: ?

Ja prave verim,ze by se to rentovalo.Vzpominam na stare lokotky,to  byla parada,pravda moc to nebylo eko,ale to taky k tomu patri.Kdyz muzou lidi palit curbes,ze v dedine nevidis ani sousedovi na zahradu,tak nejaka lokotka je nic.A pak jeste se zvedne turismus v lokalite a poho.Jedno zidovske prislovi rika,ze:NEMUSI PRSET,HLAVNE JAK KAPE.Ale to pro dnesni rychlokvasky-zbohatliky neni,ze.

0/0
12.9.2010 14:24

AAA2

Re: ?

a co takhle trate 149, 145, 045 ci zeleznice Desna, to jsou taky turisticke atrakce?

0/0
12.9.2010 22:52

antizelenka

autobus nemůže zajet 1 Km do obce ???

to tam nemají silnici ?

P.S. když dají peníze místo do těžce ztrátové dráhy na taxíky, tak ještě ušetří ;-)

0/0
12.9.2010 13:35

První jezdec apokalypsy

Re: autobus nemůže zajet 1 Km do obce ???

Taky někdy jdu diskutovat pod článek, aniž bych si ho přečetl.

Autobus se nemá kde otočit.

0/0
12.9.2010 13:41

lucky_24

Re: autobus nemůže zajet 1 Km do obce ???

A to by byla asi děsná tragédie tam udělat kousek silnice na to otočení toho autobusu, to je argument jako čert.

0/0
12.9.2010 13:52

První jezdec apokalypsy

Re: autobus nemůže zajet 1 Km do obce ???

Já jen říkám co je v článku.

0/0
12.9.2010 13:54

lucky_24

Re: autobus nemůže zajet 1 Km do obce ???

No a tokoví lidi starostujou. Udělat někde smyčku kde se otočí i 15 metrovej autobus by stálo tak 1/10 toho co by se ušetřilo.

0/0
12.9.2010 16:53

109e

Re: autobus nemůže zajet 1 Km do obce ???

Ušetřilo na papíře . V

0/0
12.9.2010 20:37

lucky_24

Re: autobus nemůže zajet 1 Km do obce ???

Ušetřilo i v reále. Zrovna u těchto dotčených obcí jsou silnice vesměs prázdné, takže pár autobusů se tam vleze a nikdo si toho ani nevšimne. Bylo by potřeba postavit smyčku tam, kde se autobus ani neotočí. A na dotacích jsou autobusy někde okolo 35 kč/km a vlak přes 90 kč/km, takže z toho co se platí by se zákonitě ušetřilo. Navíc autobus má i menší spotřebu a nižší emise než 810 a regionova a ti lidi co tam jezděj se do něj taky krásně vlezou.

0/0
12.9.2010 21:13

alderamin

ilustrační foto

Tak ilustrační foto s polskými vlaky je opravdu kouzelné. Občas je vídám v Ostravě na nádraží, to teď budou zajíždět až do Čech? Můžou se obyvatelé těšit na lokální EC ;-D;-D;-D

0/0
12.9.2010 13:18

MMBK

Re: ilustrační foto

;-D;-D

0/0
12.9.2010 13:21

Mourrisson

Re: ilustrační foto

Náhodou se k tématu hodí, protože snad nikde jinde člověk nenajde tolik opuštěných tratí.

0/0
12.9.2010 13:21

hawkeye91

Re: ilustrační foto

Jo, ta fotka se k tomu moc nehodí. Ale EU07 zajíždí do Pardubic a do Hradce, každý den :-) :-)

0/0
12.9.2010 13:28

snoopy04

Jde vidět ...

že ten článek přivedla na svět osoba, která toho o dráze ví asi tak jako koza o náklaďáku. Obvykle píše o dopravě p. Sůra, asi má dovolenou a vzala to kolegyně z oddělení "ONA DNES";-D

0/0
12.9.2010 13:13

hrosak00

Polské dráhy budou ve středních Čechách rušit spoje???

Podle obrázku to tak vypadá :o)))))))Rv

0/0
12.9.2010 13:08

Trupman

Ilustrační foto rulez

Co bude příště? Autobus z Pákistánu? :-/

0/0
12.9.2010 12:54

buxus

Re: Ilustrační foto rulez

No já jel nedávno na trati Blatná - Nepomuk obdobnou starožitnou soupravou - opravdu to ještě nasazují ....

0/0
12.9.2010 13:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.