Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Exbankéř Tůma podpořil nápad zakopat magistrálu u muzea do tunelu

Kandidát TOP 09 na primátora Zdeněk Tůma podpořil na veřejné debatě tunel, kterým by vedla severojižní magistrála za budovou Národního muzea. Proti se postavili všichni jeho oponenti z ostatních politických stran. Nejostřeji pak kandidátka Strany Zelených Petra Kolínská.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Démosthenes

Až budou okruhy

Až budou hotové vnitřní okruh a hlavně dálniční okruh města, tak bude možné uvažovat o zrušení magistrály. Protože mě neustálé oddalování a zdržování na severu zlobí, tak jsem na Facebooku založil stránku - Chci pražský okruh hotový - http://www.facebook.com/pages/Chci-Prazsky-okruh-hotovy/153843261316707 . Až bude dost členů, tak připravím petici za dostavbu. 

0/0
12.10.2010 12:50

stev

Velká města potřebují úplné obchvaty.

Velká města potřebují úplné obchvaty pro tranzit, a vnitřní městské okruhy pro cílovou dopravu. Tak, aby do města nezajížděla žádná tranzitní doprava. To za prvé. Za druhé, v centrech měst zasmyčkovat dopravu tak, aby vozidla centrem nemohla projíždět vůbec.  Jedině tak bude město schopné vytvářet zdravé prostředí pro lidi.

0/0
27.9.2010 10:19

soběslav

Tunel u Muzea

Tunel u Muzea je stejně nesmyslný jako ostatní dopravní tunely v Praze. Kdyby se tyto peníze investovaly do dálničního okruhu kolem Prahy, byl by už dávno hotový a Severojižní magistrála, jako relikt komunizmu, by se mohla zrušit. Nevím, proč jsou radní v Praze tak zabednění, že se snaží stůj co stůj nasměrovat veškerou tranzitní dopravu do středu Praky. Spíše by měli uvažovat o druhém dálničním okruhu, až bude ten první konečně hotový.

Jenže na to si ještě dlouho počkáme, prorože naši nadměrně placení poslanci usilovali vždy především o svoje pohodlná koryta, kdy rozhodují o našich penězích, ale nenesou absolutně žádnou zodpovědnost. A navíc si sami rozhodují o svých platech a výhodách, takže vlastně žijí v komunizmu, ve svém světě, odtrženi od běžných lidí a nikdo na ně nemůže.

Z tohoto začarovaného kruhu však bohužel nevede žádná cesta. 

0/0
26.9.2010 19:28

Martin Šubrt

upřesnění

Protože jsem na debatě byl, domnívám se, že titulek je zavádějící. Tůma skutečně řekl, že je to nejsmysluplnější projekt, který k řešení magistrály viděl, ale jak píšou na lidovkách NEŘEKL, že by začal stavět. Navíc naopak ŘEKL, že tunel za Muzeem řeší skutečně pouze místo u Muzea a i tam má toto řešení některá negativa, která si uvědomuje. Takže v souhrnu jeho sdělení bylo o tom (a debata byla o veřejném prostoru), že tunel za Muzeem je něčím, co by pomohlo řešit úpravu veřejného prostoru na Václavském nám. do lidské podoby. Což je rozhodně pravda. Dále z debaty vyplynulo, že tento projekt není prioritou pro příští volební období (tunel, nikoli zlepšení podoby magistrály, to ano).

Jinak tunel samozřejmě má svá negativa, viz. zde: http://subrt.blog.idnes.cz/c/154028/Magistrala-do-tunelu.html  

0/0
26.9.2010 10:15

kenx

diletant Tůma

Tento člověk mě děsí. Jako kandidát na primátora Prahy už se několikrát projevil jako neodborník na Prahu (odborné slůvko zní diletant). Vrcholem zatím bylo jeho vyjádření ohledně pražského metra v televizním pořadu, kde mu dopředu nikdo nepřipravil odpověď a dozvěděli jsme se tak, že se za posledních 20 let v systému pražského metra nic nezměnilo. Zapomenout na dostavbu linky B na obou koncích, linky C na severu, zásadní rekonstrukce několika stanic ... může podle mě jen diletant. Totéž bohužel zatím prokazuje u silničních staveb. Měl by se držet svého kopyta a na tyto záležitosti vždy přizvat dopravní odborníky. Druhá možnost je, že to konzultoval s někým, kdo se jako odborník tvářil a přitom je to velice kontraverzní postava - František Laudát. Opravdu se bojím, že od problémového Béma se vedení Prahy dostane do rukou někoho, kdo ani pořádně neví, co dělá :(

0/0
26.9.2010 8:09

Martin Šubrt

Re: diletant Tůma

Musím říct, že mě spíše děsí pan Bém, který metro vlastně vyprojektoval. A prodloužení do Letňan i Motola je taková díra do rozpočtu bez efektu, že budu raději, když město povede manažer než amatérský projektant. A dá konečně Útvaru rozvoje šanci pracovat koncepčně. Jinak s těmi 20 lety se to tak traduje, ale já ten pořad viděl a těch 20 let bylo řečeno v jiné souvislosti. Byť si nevybavuji jaké, určitě by mě to při vašem významu nadzvedlo stejně. Třeba poslední koncepce stavby metra je stará 23 let a chyby typu myčka, Letňany a Motol jsou popravdě skoro, jako by se nepostavilo nic. Poslední částečný, byť ne ideální přínos, bylo Ládví.  

0/0
26.9.2010 10:24

pizh-mig

Re: diletant Tůma

takže prodloužení trasy na Letňany (Letňany, Prosek, Střížkov)  pro cca. 55000 obyvatel je "stavba bez efektu"? ;-D to nepočítám navazující vedlejší čtvrtě jako Čakovice a Kbely, kteří dají dohromady dalších 20000... Jste trošku šlápnul vedle pane Šubrte :-)

0/0
26.9.2010 16:07

Martin Šubrt

Re: diletant Tůma

No, problém je, že na základě politického rozhodnutí (olympiáda) bylo C přetrasováno do sektoru, který právě v budoucnu už kapacitně nemůže zvládnout. Zatím to není až tak zastavěné, takže se spíš objevují stížnosti na metro do polí, nicméně ve výhledu je sučasné trasování problém právě pro místa a počty cestujících, o kterých píšete. Metro na Ládví a Kobylisích zaplňují lidé z Bohnic, Čimic, Kobylis, Ďáblic, Chaber a i tam jsou rozvojová území. V Kobylisích je už na 2/3 maximální kapacity. Pokud by mělo odvézt i rozvojové území Letňan, Čakovic a Kbel apod., na Ládví už by se do vlaků nikdo v budoucnu nevešel. Navíc zůstala drahá duplicita autobusů mezi Kobylisy až Letňany, které v řadě spojení nejdou přestupem na metro nahradit. Kobylisy, jako stěžejní přestupní stanice 40 m hluboko, zdvojená stanice na Proseku, byť z těžiště sídliště dostupné obě stejně atd. Více zde http://subrt.blog.idnes.cz/c/92624/Causa-Letnany.html

0/0
26.9.2010 16:42

kenx

Re: diletant Tůma

V tomto směru se nebudu vůbec hádat. Máte pravdu. Depo Hostivař byl velký omyl, stačilo prodloužit do Štěrbohol a bylo by to něco jiného. Letňany do budoucna dobrý, zatím to byla zbytečná stavba relativně k jiným potřebnějším problémům, co se neřešily. Je třeba si uvědomit jednu důležitou věc, Tůma není člověk z TOP09, je to "jen" osobnost co přišla zvenčí a já se bojím, aby si z něj Laudátové a další neudělali mediální figurku, co jim bude krýt kšeftíky. Kšeftíky na pro občany zbytných projektech.

0/0
26.9.2010 20:58

Martin Šubrt

Re: diletant Tůma

S panem Laudátem jsem se potkal již několikrát a nemám vůbec negativní dojmy. Je proti metru do Motola a kdyby to šlo, zastavil by jej. Bohužel se smlouvami a přidělenou EU dotací už to nejde. Dává důraz na stavbu levnějších tramvajových projektů místo drahých metra. Rovněž důraz na MHD, snaha o vyváženější přístup k cyklistice. Bohužel ten tunel magistrály se mu zamlouvá. Ale nemyslím si, že je to věc nejaké lobby, je to názor, na který má právo. Ostatně stavělo by ŘSD, což je od Prahy a zdejšího prostředí velmi oddělená instituce. A tento názor se projevil do vystupování p. Tůmy. Mimochodem, s politiky jsem se teď několikrát setkal a lídrům nelze přece vnucovat pozici, že musí rozumět všemu. Mohu se věnovat dopravě, ale ve zdravotnictví jsem v háji. Praha nepotřebuje amaterského projektanta metra a všeho, jako byl Bém, teď je potřeba manažer, který stabilizuje prostřední a dá šanci diskusi, odborníkům a veřejnosti. To Tůma splňuje a v téhle rovině mu věřím.      

0/0
26.9.2010 22:12

231

No,

pokud chteji magistralu svest do dvou pruhu pro kazdy smer, tak nemusi delat tunel. Staci jen svest magistralu za Muzeum. Tam ty ctyri pruhy v podstate jsou.

0/0
26.9.2010 1:59

Ritratti

řešení 1. část

Určitě bych nestavěl tunel, tím by se magistrála (červeně) zakonzervovala. Naopak, magistrálu bych zrušil hned, jakmile bude otevřena západní část městského okruhu. A samozřejmě odstranil estakádu (Florenc) a odstranil tak i teoretickou snahu projet Prahu kratší cestou. Část bývalé magistrály by sloužila jako park (mezi Muzeem a Hlavním nádražím), další část jako městský bulvár, osazený stromořadím (Žitná až Nuselský most). Vinohradská by byla s Václavákem propojena pěší zónou se stromořadím, bez tramvají.

0/0
26.9.2010 0:02

Ritratti

řešení 2. část

Nestavěl bych plánované garáže pod Václavským náměstím, znamenaly by více aut a nutné příjezdové cesty do garáží. Vše by přišlo na zlomek ceny tunelu a garáží, zbylá část by se využila na změnu centra - více zeleně, méně aut i tramvají (např. pěší zóna na Národní třídě bez tramvají). Do vnitřní Prahy, ohraničené městským okruhem (případně jen Praha 1), vjezd (ale ne parkování) povolen jen MHD, místním a dopravní obsluze. Pro místní a návštěvníky Prahy by byly v blízkosti městského okruhu vybudovány velkokapacitní garáže s přímým napojením na síť elektrobusů (ty by v centru nahradily tramvaje a autobusy) za rozumný roční poplatek a tím se nahradila parkovací stání v centru a minimalizovala nutnost vjezdu do centra.

0/0
26.9.2010 0:02

NickName

Magistrála klidnější

No, já bych řekl, že to přinejmenším za diskuzi a hodně dobré zvážení rozhodně stojí. Praha je prostě zařízená tak, že se holt magistrála bude používat navždy. A myslet si, že se tudy zakáže autům jezdit - to je podle mě šílený nápad. A tohle opravdu nevypadá špatně. Něco se bude muset udělat určitě. A zakázat jezdit autům po magistrále? To někdo myslí vážně? A kudy se bude jezdit?

0/0
25.9.2010 20:25

Ritratti

Re: Magistrála klidnější

Kudy jet? Pro ty, co chtějí do centra nebo na druhý konec města, tak západní a případně časem východní částí městského okruhu. Pro ty ostatní, co do Prahy vůbec nejedou, tak dálničním obchvatem (zatím jen jeho západní částí).

0/0
26.9.2010 0:06

rene1879

Kolik bude stát metr?

Je to opravdu šílený nápad. Takže je potřeba šetřit nebo ne? V Anglii se platí obecní daně. Jsou různě velké podle toho, v jak velkém městě člověk žije. Takže pokud tam někdo přijde s takovám nápadem jako Tůma, musí mu na to dát lidé prachy. U nás utratí 1 Pražák prostřednictvím své radnice 45 tisíc ročně z veřejných peněz, moje obec například vydá na 1 obyvatele jen 5 tisíc. Daně zaplatím stejné, jako ten Pražák se stejným příjmem jako já.  Na tunel ať si Tůma vybere mezi obyvateli Prahy. Každý, včetně nemluvňat dá jen 12 tisíc....Zajímavé, že na nemocných dědcích a babkách pravicoví Pražáci chtějí, ať si co nejvíc platí sami....

0/0
25.9.2010 19:32

Martin Šubrt

Re: Kolik bude stát metr?

800 metrů dlouhý "podjezd" za Muzeem by kvůli místním podmínkám a tunelům všude okolo a budově Muzea mohl stát až 8 miliard. Tudíž metr je za 10 milionů :-). Jinak podle memoranda mezi Prahou a vládou ČR by tento tunel stavělo a platilo ŘDS, tedy stát, neboť magistrála dosud patří mezi komunikace, které přes město přenášejí zátěž nedokončeného Pražského okruhu a na to stát přispívá. Stát ale tyto peníze nemá a Praha by je něměla ani náhodou...ta už nemá ani na metro D, a skoro ani na provoz MHD. 

0/0
26.9.2010 10:20

David Rektorys

nazor

ja bych teda chtel slyset argumenty pani Kolinske a pana Breziny, proc si mysli ze je to sileny navrh a jako druhou vec bych chtel znat jejich navrh reseni. Jedna vec je totiz kritizovat, druhe vec je prijit s vlastnim resenim. To, co sem videl na tom 14minutovem videu, co se mi velmi zamlouvalo!

0/0
25.9.2010 18:01

Leclerc2

Re: nazor

Ty argumenty zazněli, bohužel redaktoři idnes je nenapasali. "Ten projekt je naprosto šílený," reagovala Kolínská s tím, že náklady dosáhnou 12 miliard korun za 800 metrů magistrály. Požaduje přeměnu magistrály na městský bulvár. Za své vystoupení sklidila dlouhotrvající potlesk zaplněného sálu v Základní škole Londýnská.Ke Kolínské se připojil i Březina, podle něhož magistrála v podzemí nic neřeší. "Naší snahou by mělo být dostat auta z centra hlavního města, ne je tam velkokapacitní komunikací přivádět, ať už bude na povrchu, nebo bude zahloubena," řekl.

0/0
25.9.2010 19:09

Ritratti

Re: nazor

Souhlas. Zajímalo by mne, jak se k tomu staví VV (ale konkrétně, ne jen prázdné fráze jako "více zeleně").

0/0
26.9.2010 0:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.