- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Až budou hotové vnitřní okruh a hlavně dálniční okruh města, tak bude možné uvažovat o zrušení magistrály. Protože mě neustálé oddalování a zdržování na severu zlobí, tak jsem na Facebooku založil stránku - Chci pražský okruh hotový - http://www.facebook.com/pages/Chci-Prazsky-okruh-hotovy/153843261316707 . Až bude dost členů, tak připravím petici za dostavbu.
Velká města potřebují úplné obchvaty pro tranzit, a vnitřní městské okruhy pro cílovou dopravu. Tak, aby do města nezajížděla žádná tranzitní doprava. To za prvé. Za druhé, v centrech měst zasmyčkovat dopravu tak, aby vozidla centrem nemohla projíždět vůbec. Jedině tak bude město schopné vytvářet zdravé prostředí pro lidi.
Tunel u Muzea je stejně nesmyslný jako ostatní dopravní tunely v Praze. Kdyby se tyto peníze investovaly do dálničního okruhu kolem Prahy, byl by už dávno hotový a Severojižní magistrála, jako relikt komunizmu, by se mohla zrušit. Nevím, proč jsou radní v Praze tak zabednění, že se snaží stůj co stůj nasměrovat veškerou tranzitní dopravu do středu Praky. Spíše by měli uvažovat o druhém dálničním okruhu, až bude ten první konečně hotový.
Jenže na to si ještě dlouho počkáme, prorože naši nadměrně placení poslanci usilovali vždy především o svoje pohodlná koryta, kdy rozhodují o našich penězích, ale nenesou absolutně žádnou zodpovědnost. A navíc si sami rozhodují o svých platech a výhodách, takže vlastně žijí v komunizmu, ve svém světě, odtrženi od běžných lidí a nikdo na ně nemůže.
Z tohoto začarovaného kruhu však bohužel nevede žádná cesta.
Protože jsem na debatě byl, domnívám se, že titulek je zavádějící. Tůma skutečně řekl, že je to nejsmysluplnější projekt, který k řešení magistrály viděl, ale jak píšou na lidovkách NEŘEKL, že by začal stavět. Navíc naopak ŘEKL, že tunel za Muzeem řeší skutečně pouze místo u Muzea a i tam má toto řešení některá negativa, která si uvědomuje. Takže v souhrnu jeho sdělení bylo o tom (a debata byla o veřejném prostoru), že tunel za Muzeem je něčím, co by pomohlo řešit úpravu veřejného prostoru na Václavském nám. do lidské podoby. Což je rozhodně pravda. Dále z debaty vyplynulo, že tento projekt není prioritou pro příští volební období (tunel, nikoli zlepšení podoby magistrály, to ano).
Jinak tunel samozřejmě má svá negativa, viz. zde: http://subrt.blog.idnes.cz/c/154028/Magistrala-do-tunelu.html
Tento člověk mě děsí. Jako kandidát na primátora Prahy už se několikrát projevil jako neodborník na Prahu (odborné slůvko zní diletant). Vrcholem zatím bylo jeho vyjádření ohledně pražského metra v televizním pořadu, kde mu dopředu nikdo nepřipravil odpověď a dozvěděli jsme se tak, že se za posledních 20 let v systému pražského metra nic nezměnilo. Zapomenout na dostavbu linky B na obou koncích, linky C na severu, zásadní rekonstrukce několika stanic ... může podle mě jen diletant. Totéž bohužel zatím prokazuje u silničních staveb. Měl by se držet svého kopyta a na tyto záležitosti vždy přizvat dopravní odborníky. Druhá možnost je, že to konzultoval s někým, kdo se jako odborník tvářil a přitom je to velice kontraverzní postava - František Laudát. Opravdu se bojím, že od problémového Béma se vedení Prahy dostane do rukou někoho, kdo ani pořádně neví, co dělá :(
Musím říct, že mě spíše děsí pan Bém, který metro vlastně vyprojektoval. A prodloužení do Letňan i Motola je taková díra do rozpočtu bez efektu, že budu raději, když město povede manažer než amatérský projektant. A dá konečně Útvaru rozvoje šanci pracovat koncepčně. Jinak s těmi 20 lety se to tak traduje, ale já ten pořad viděl a těch 20 let bylo řečeno v jiné souvislosti. Byť si nevybavuji jaké, určitě by mě to při vašem významu nadzvedlo stejně. Třeba poslední koncepce stavby metra je stará 23 let a chyby typu myčka, Letňany a Motol jsou popravdě skoro, jako by se nepostavilo nic. Poslední částečný, byť ne ideální přínos, bylo Ládví.
pokud chteji magistralu svest do dvou pruhu pro kazdy smer, tak nemusi delat tunel. Staci jen svest magistralu za Muzeum. Tam ty ctyri pruhy v podstate jsou.
Určitě bych nestavěl tunel, tím by se magistrála (červeně) zakonzervovala. Naopak, magistrálu bych zrušil hned, jakmile bude otevřena západní část městského okruhu. A samozřejmě odstranil estakádu (Florenc) a odstranil tak i teoretickou snahu projet Prahu kratší cestou. Část bývalé magistrály by sloužila jako park (mezi Muzeem a Hlavním nádražím), další část jako městský bulvár, osazený stromořadím (Žitná až Nuselský most). Vinohradská by byla s Václavákem propojena pěší zónou se stromořadím, bez tramvají.
Nestavěl bych plánované garáže pod Václavským náměstím, znamenaly by více aut a nutné příjezdové cesty do garáží. Vše by přišlo na zlomek ceny tunelu a garáží, zbylá část by se využila na změnu centra - více zeleně, méně aut i tramvají (např. pěší zóna na Národní třídě bez tramvají). Do vnitřní Prahy, ohraničené městským okruhem (případně jen Praha 1), vjezd (ale ne parkování) povolen jen MHD, místním a dopravní obsluze. Pro místní a návštěvníky Prahy by byly v blízkosti městského okruhu vybudovány velkokapacitní garáže s přímým napojením na síť elektrobusů (ty by v centru nahradily tramvaje a autobusy) za rozumný roční poplatek a tím se nahradila parkovací stání v centru a minimalizovala nutnost vjezdu do centra.
No, já bych řekl, že to přinejmenším za diskuzi a hodně dobré zvážení rozhodně stojí. Praha je prostě zařízená tak, že se holt magistrála bude používat navždy. A myslet si, že se tudy zakáže autům jezdit - to je podle mě šílený nápad. A tohle opravdu nevypadá špatně. Něco se bude muset udělat určitě. A zakázat jezdit autům po magistrále? To někdo myslí vážně? A kudy se bude jezdit?
Kudy jet? Pro ty, co chtějí do centra nebo na druhý konec města, tak západní a případně časem východní částí městského okruhu. Pro ty ostatní, co do Prahy vůbec nejedou, tak dálničním obchvatem (zatím jen jeho západní částí).
Je to opravdu šílený nápad. Takže je potřeba šetřit nebo ne? V Anglii se platí obecní daně. Jsou různě velké podle toho, v jak velkém městě člověk žije. Takže pokud tam někdo přijde s takovám nápadem jako Tůma, musí mu na to dát lidé prachy. U nás utratí 1 Pražák prostřednictvím své radnice 45 tisíc ročně z veřejných peněz, moje obec například vydá na 1 obyvatele jen 5 tisíc. Daně zaplatím stejné, jako ten Pražák se stejným příjmem jako já. Na tunel ať si Tůma vybere mezi obyvateli Prahy. Každý, včetně nemluvňat dá jen 12 tisíc....Zajímavé, že na nemocných dědcích a babkách pravicoví Pražáci chtějí, ať si co nejvíc platí sami....
800 metrů dlouhý "podjezd" za Muzeem by kvůli místním podmínkám a tunelům všude okolo a budově Muzea mohl stát až 8 miliard. Tudíž metr je za 10 milionů :-). Jinak podle memoranda mezi Prahou a vládou ČR by tento tunel stavělo a platilo ŘDS, tedy stát, neboť magistrála dosud patří mezi komunikace, které přes město přenášejí zátěž nedokončeného Pražského okruhu a na to stát přispívá. Stát ale tyto peníze nemá a Praha by je něměla ani náhodou...ta už nemá ani na metro D, a skoro ani na provoz MHD.
ja bych teda chtel slyset argumenty pani Kolinske a pana Breziny, proc si mysli ze je to sileny navrh a jako druhou vec bych chtel znat jejich navrh reseni. Jedna vec je totiz kritizovat, druhe vec je prijit s vlastnim resenim. To, co sem videl na tom 14minutovem videu, co se mi velmi zamlouvalo!