Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči na pražském okruhu zpomalí, rychlostní limit klesne na 100 km/h

Řidiči musí na Pražském okruhu ubrat plyn. Maximální povolená rychlost se totiž snížila ze 130 na 100 kilometrů v hodině. Opatření vzniklo kvůli nehodám, na které adekvátně nezareagoval automatický systém řízení dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

good_man

a kde jsou ty matky

co tady propagovali furt tu 50tku? ;-)

0/0
1.10.2010 12:00

řehoř z řep

Re: a kde jsou ty matky

Ty ji propagovaly ve městě. Okruh je za městem.

0/0
1.10.2010 17:20

Suché z nosu

Čtyřicítka max.

Já bych tam dal čtyřicítku a retardér, vyšší rychlosti řidiči u nás nejsou schopni uřídit.

0/0
1.10.2010 11:16

primeminister

Re: Čtyřicítka max.

nebo to tam rovnou zavřít :D

0/0
1.10.2010 12:19

majka.p

nejlépe by bylo, aby

výrobci do aut montovali omezovače - max 130 Km.

Za tak drahou stavbu, jako je obchvat je předpoklad, že všechno je na 100%. Opět se projevila česká povaha, že nic nejde udělat napoprvé dokonale. Vše se dnes dá vyzkoušet předem, Omluva, že není možná funkce 100% se ukáže, až v provozu je nesmysl a jenom výmluva dodavatelů.;-O

0/0
1.10.2010 9:54

Talpa europea

Re: nejlépe by bylo, aby

Zajimalo by me v jakem oboru pracujete. Každá dopravni stavba, budova, komplex, nakupni stredisko atd, plne slozitych technologii ma zkusebni provoz, je to stejne na celem svete, Vy Ceska povaho. Prazsky okruh ma zkusebni provoz do konce roku.

0/0
1.10.2010 10:17

michal II

Re: nejlépe by bylo, aby

Navic nevim co je na tom ceskeho. Toto se deje kdekoliv ve svete.

Omezovaj je samozrejme hloupost. Nikdo me nebude omezovat, jak rychle pojedu.

0/0
1.10.2010 10:51

jural

Tady je zase odborniku

Ta cast okruhu je ve zkusebnim provozu a ten bude nekolik mesicu trvat. Az to cele bude odladene a vyzkousene, rychlosti se podle potreby zvysi.

Vzdy je bezpecnost na prvnim miste. Pokud mate ale neco doposud neosvedceneho, nevyladeneho, nezbyva Vam, nez docasne omezit jeho primarni funkci. V tomto pripade snizit rychlost.

Jen upozornuji, ze zadne slozite technicke zarizeni neodlatite na vykresu projektanta. Vzdy az v provozu.

0/0
1.10.2010 9:32

Oerteplur

Re: Tady je zase odborniku

a poplatky jsou také jen zkušební nebo plné ? [>-]

0/0
1.10.2010 9:35

vovák

Re: Tady je zase odborniku

samozřejmě zkušební. Až se okruh rozjede naostro, tak se zvýší mýto i cena dálniční známky. A aby to nebylo líto ostatním, zvýší se plošně v celém protektorátu

0/0
1.10.2010 9:36

Oerteplur

Re: Tady je zase odborniku

tak to potom ano. Já měl jen obavy, že někdo vybírá plnou částku za něco, co se teprve na něm samém zkouší 8-o

0/0
1.10.2010 9:39

honza_votava

Re: Tady je zase odborniku

Ale prd, ať tam dají 50 tku s podtitulkem "hluk" a  je to. Značky můžou prodat...

0/0
1.10.2010 9:36

Oerteplur

Re: Tady je zase odborniku

neradit ! ;-O

0/0
1.10.2010 9:39

Ubaram

můj dojem

Rychlostní limit může klesnout jak chce, pokud svítí v tunelu 80ka a tunel je z kopce, kamiony jedou 90... a nikdo není takový magor aby v osobáku jel 80 když má dva metry za zadkem kamion který tam má zákaz předjíždění. Takže tam vzniká dokonalý chaos kdy osobáky z pravého pruhu uhýbají do prostředního kamionům co na rychlost kašlou. Do toho občas nějaký kamion kašle na zákaz předjíždění takže do prostředního najede taky.

A že rychlost mimo tunely bude 100 místo 130? No pokud to bude 100 km/h a ne 100 metrů za 10 minut tak proč ne...

0/0
1.10.2010 9:29

Chytrakz hospody

Re: můj dojem

R^R^R^;-D;-D;-D      

0/0
1.10.2010 10:17

Smyl Flek

proměnné značky ovládá dispečer

není lepší najít rychlejšího dispečera než snižovat rychlost?

0/0
1.10.2010 9:24

Psaní_jako_forma_extremismu

panejo

a to je to otevřené jen několik dní a už se tam semlelo takových věcí...Rv

100km/H někdo jezdí na nové silnici? ;-D

0/0
1.10.2010 9:20

Smyl Flek

nehody

2x osobáky v tunelu 3x kamion - opravdu důvod proč snížit rychlost mimo tunel na 100.

0/0
1.10.2010 9:18

Mira4

Přece byste nechtěli, aby to za ty peníze fungovalo??

;-€

0/0
1.10.2010 9:18

čtunoviny

Inteligentní proměnné značky

...stály obrovské peníze.

A jak to bude využito teď     ??????????????

0/0
1.10.2010 9:15

honza_votava

Re: Inteligentní proměnné značky

No jak asi - bude tam svítit "dodržujte povolenou rychlost"... :-) Co byste taky chtěl, za ty peníze?

0/0
1.10.2010 9:35

distinguishable

/

Jestli to takto pujde dal, bude se jezdit za chvili 50km/h :-)

0/0
1.10.2010 9:14

Oerteplur

Je to sice delší, ale zato je to horší cesta

protože hlavní výhoda okruhu - rychlost už není výhodou.

0/0
1.10.2010 9:04

Fare.l

Re: Je to sice delší, ale zato je to horší cesta

Směr Morava je to pořád nejrychlejší a nejkratší cesta, ne?

0/0
1.10.2010 9:08

Oerteplur

Re: Je to sice delší, ale zato je to horší cesta

nevím, na Moravu teď moc nejezdím

0/0
1.10.2010 9:35

Dms?

Bouracky

Ja mel pocit, ze tam bouraly hlavne kamiony a ty 130 nejezdi. 8-o

0/0
1.10.2010 9:04

Inž.ZABABA

Re: Bouracky

Ano 3x polský TIR a Vietnamec v dodávce, co do kamery říkal: neumí šésky. Takže by mne těch 130 nepřekvapilo

0/0
1.10.2010 9:39

ODSakEda

Zase paušální řešení

 i když pojedu ve3 ráno sám po kruhu...  To je tedy "dálnice" ;-€ A oni neví kdy se to změní???;-D Závazný termín dejme ouředníkovy at jej plní jak mnozí ostatní řidiči čas dodávky nebo dělník termín výroby!!!Okolo Mnichova je provoz běžně 5-ti pruhy a nikdy se nesníží jen na jeden s dáváním přednosti, jak sjezd na Brno...;-€ A rychlost se řídí dynamicky a omezuje spíše jen na 120kmh ;-) vyjímečně na 100km/h, jen jeli velmi hustá provoz nebo porucha vozidla u pravého krajního pruhu  Dynamicky!!! Ne že: nevíme do kdy bude omezení...

0/0
1.10.2010 8:52

Villy

Re: Zase paušální řešení

Trefné R^R^

0/0
1.10.2010 9:11

majka.p

Re: Zase paušální řešení

Včera jsem jel po dálnici A12 E60 - Innsbruck - Bregenz v Rakousku. Je tam řada tunelů a nejdelší placený 13,9 Km. Je obousměrný, řádně osvícené obrubníky a středový dvojnásobný pruh, rovněž osvětlený rychlost 80 Km/hod. Provoz plynulý. Ve všech ostatních tunelech je možno přejíždět a rychlost 80 až 100 Km - která je postupně na dálnici snižována značkami.

Proč není něco podobného u nás? Kde se naši projektanti motivují? V Rusku jak za stara.8-o

0/0
1.10.2010 10:08

ruralrb

Re: Zase paušální řešení

Edo, prosim uz dost, zbytecne mystifikujes, rychlost v okoli MUC je opravdu snizena na 80km/h ve spickach a dokonce jsou i momenty kdy se snizuje na 60km/h a to nejen ve spickach.

0/0
1.10.2010 11:42

petrfree

Jednou jsem byl v Japonsku...

Všem našim řidičům bych doporučil Japonsko, na dálnici 110, ale dálnice jede jako jeden můž, osobák náklaďák autobus... Prostě průměrná rychlost 110, kdo ji u nás má!!!! Není tedy důležitá rychlost, jako plynulost a kázeň! Opravdu to stojí za to vidět, myslím, že propustnost jejich silnic je tak dvojnásobná a to při nižšší rychlosti. Nikdo nezrychluje, nikdo nespomaluje, prostě se jede!!!!!;-€

0/0
1.10.2010 8:43

ODSakEda

Re: Jednou jsem byl v Japonsku...

Stačí okolí Mnichova nebo Frankfurtu n. M. ale přes den i Wíden ;-) Naco až do japonska??? Ale u Mnichova se řídí doprava dynamicky dle provozu a nejčastěji se omezuje jen na 120 vyjímečně na 100, ale hlavně se tam nesbíhá více pruhů při křížení dvou dálnic(!!!) do jediného jak ve směru na Brno!... ;-€ Navíc s dáváním přednosti jak nájezd z poslední dědiny!!!...;-€;-€ Od Plzně na Brno proto budou kolony pravidlem!;-O

0/0
1.10.2010 8:55

ruralrb

Re: Jednou jsem byl v Japonsku...

Ahoj Edo, zdravim Te, myslim, ze se pletes, v soucasne dobe A9 a dalsi vnejsi obchvaty MUC jsou vesmes regulovany na rychlost 80km/h.

0/0
1.10.2010 11:39

ruralrb

Re: Jednou jsem byl v Japonsku...

Jo a vnitrni okruh, tkzvn Frankfurter ring ma dokonce snizenou rychlost na 50km/h!

0/0
1.10.2010 11:43

A22

Re: Jednou jsem byl v Japonsku...

jenže Čech jak nepředjíždí, tak nejede. Aby jeli všichni stejně, by pro nás bylo děsně depresivní, i kdyby to bylo 200 km/h. My musíme předjíždět a vítězit V

0/0
1.10.2010 9:17

Mira4

Re: Jednou jsem byl v Japonsku...

No nic ve zlém, nemusím 200 ani závodit, ale v tom japonském modelu bych rychle usnul a boural :-(

0/0
1.10.2010 9:20

HrubesaMares

receno s klasikem

jak je ten okruh blbej, tak je drahejRv

0/0
1.10.2010 8:42

ODSakEda

Re: receno s klasikem

Hlavně sjezd na Brno!... Sbíhá více pruhů při křížení dvou dálnic(!!!) do jediného v tom směru na Brno!... ;-€ Navíc s brzo končícím zařazovacím pruhem a tedy dáváním přednosti až do zastavení s ohledem na hustý provoz od Prahy, jak nějaký nájezd z poslední dědiny!!!...;-€;-€ Od Plzně na Brno proto budou kolony pravidlem!;-O

0/0
1.10.2010 8:57

Irik1

JO!!

A TO SE VYPLATÍÍÍ!!!!!! ;-D  Hlavně jsem zvědav, kdy někomu dojde třeba to, že v těch tunelech jsou maximálně nebezpečné obrubníky, které jsou nevýrazné, splývají ve světle a jsou těsně vedle jízdních pruhů.. Myslím, že budou častou příčinou nehody, kdy o ně auto štrejchne a rozhodí ho to.. Napadá mě.. nemělo by se to stáhnout na pade..?8-o To by bylo ještě bezpečnější, tolik by se to neopotřebovávalo a ty ,iliardy investic by vydržely dýl.. ;-D;-D;-D

0/0
1.10.2010 8:34

_xprim01_

Re: JO!!

O neznačený obrubník už jsem si jednou poškodil kolo a přitom by stačilo je potřít reflexní barvou.

0/0
1.10.2010 8:38

primeminister

Re: JO!!

kam čumíš?

0/0
1.10.2010 12:28

Oerteplur

Tak si to užijte !

Havárie polských kamionů se stala celkem výdělečnou záminkou. Ale tak už to v česku chodí. Pokud si myslíte, někdo chce někomu opravdu v něčem pomoct, tak velmi rychle vystřízlivíte Rv

0/0
1.10.2010 8:26

_xprim01_

Re: Tak si to užijte !

Kamiony jezdí jako zvířata a jejich nedodržování bezpečné vzdáleností by se mělo více trestat.

0/0
1.10.2010 8:31

Oerteplur

Re: Tak si to užijte !

já bych spíš řekl, že tato komunikace evidentně nevyhovuje evropským normám a je nebezpečná. Proto musí dojít ke snížení rycholsti - i když nechápu proč zrovna na 100 km/h ??? Takových úseků je na dálnicích v ČR mnoho - nestandardní klesání, promrzající povrch, úzká vozovka, příliš velký rádius či sklon zatáček apod. K čemu jsou potom inteligentní značky ? Aby snížili v případě potřeby rychlost až na 60 km/h ? Pardon, ale tento obchvat jsem používal jen a jen kvůli rychlosti. Protože je samozřejmě jinak o dost delší než jižní spojka....:-/

0/0
1.10.2010 8:39

ODSakEda

Re: Tak si to užijte !

Někteří(!!!) řidiči(!) kamionů, ne kamiony... Nepaušalizujte obecně jak někteří(!) pisálci z iDNES ...

0/0
1.10.2010 8:58

lss

Sikana ridicu

Jezdim jiz dloho po dalnicich. Jsou udelany prevazne spatne. Chyby technologie a projektu se resi pak dalsim nezmyslem: omezeni za omezenim..... Vsiml jsem si, ze prevazna cast nehod je zpusobena na dalnicich prave kvuli omezenim. Zajimala by me proto oficialni statistika. Ne vzdy musi byt omezeni rychlosti, priklanel bych se k doporucovane rychlosti v danem useku. Jsme si zvykli, ze v omezenem useku na 60 se nepracuje a vpohode nuzete jet 130. Nejdrive vahate ale po nejakem tom tydnu se prizpusobite realite a ne znacce. Tohle je primo vychova k nedodrzovani predpisu.

Ten rozdil na okruhu z 130 na 80 je hrozne nebezpecny. Nedal byc v tom tunelu omezeni a kdyz uz, tak maximalne na 110. Takove snizeni psychicke jeste unese kazdy ridic...

0/0
1.10.2010 8:18

_xprim01_

Re: Sikana ridicu

Snížení rychlosti v tunelu na 80 má smysl, ale mělo by být plynulejší, nejdříve 130->100 pak 100->80.

0/0
1.10.2010 8:25

vandor

Re: Sikana ridicu

...   a tak to taky vždy je   ...   nebo už jsi viděl snížení ze 130 přímo na 80?   ...   na novém okruhu před tunely to tak také bylo   ...

0/0
1.10.2010 8:36

_xprim01_

Re: Sikana ridicu

Tak reaguj na příspěvek nad mým.

0/0
1.10.2010 8:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.